dinsdag 4 augustus 2009

Weekend Adventures

Nog maar pas blogger en al 5 dagen niets geschreven. Shame on me.

Dus. Wat hebben wij de afgelopen dagen allemaal beleefd in en om Huize Edje?
Wij gingen logeren. In Alkmaar. Bij vrienden R & I. En toen stonden we hier:



4 uur lang. In de file. 4 UUR LANG!!! Er waren blijkbaar veel gays onderweg naar hier: www.amsterdamgaypride.nl/. Wisten wij veel dat dat nu was.
We kletsten bij, gingen naar het strand en dronken lekkere wijntjes en Hoegaarden Rosétjes. Ooit geproefd dat laatste? Is iets nieuws geloof ik en heb het pasgeleden bij het concert van Madonna ontdekt. Errug lekker! Ben meer een wijntypje, maar dit biertje kan ik ernstig waarderen! Het was zo'n dag waarop je eindeloos lang in het zonnetje kon blijven zitten en dat deden we dan ook. Na een salade (ikke) en visjes en ribbetjes (de rest) in de enige strandtent die het strand rijk was, zakten we af naar de plaatselijke kroeg en veel later zakten we op onze logeermatras op zolder. Leuk, vrienden zien die je niet zo vaak ziet!
Zondag reden we terug richting la Belgique want er stonden nog meer dingen op het programma. Dit namelijk: http://www.lokersefeesten.be/ waar onder andere Anouk kwam optreden. Nou heb ik Anouk al eens live gezien en ik vond dat toen zwaar k.u.t.. Het enige wat ze zei was 'hallo België' en dat was het dan wel zo'n beetje. Voor de rest dreunde ze haar riedeltje ingestudeerde liedjes op en ik denk niet eens dat ze een bisje heeft gezongen. En als dat wel zo was dan heeft het geen indruk op me gemaakt. Waarschijnlijk was het toen niet de goede tijd van de maand ofzo want nu was ze geweldig! Lekkere muziek, die Anouk! Gelukkig had ze haar gouden tandjes op haar nachtkastje laten liggen.
Verder traden nog Valentine en the Scabs op. Ik had van beiden nog nooit gehoord. Ben ik nou een muziek-barbaar? The Scabs zijn een stel oude Belgische rockers. Die hun beste tijd duidelijk gehad hebben. Meneer Frontman Valentine vroeg 83x of alleschgoed? was en hij vond dat het belgische bier bij zijn very good friends van toek five (toog 5) geweldig was. Ook dat zei hij een keer of tig. Verder had hij weinig te melden. Ook music-wise niet.
Vanavond ging ik uit eten met zwanger-van-een-tweeling vriendin C. En daar heb ik het moeilijk mee. Niet met eten. Wel met zwangere vriendinnen. En zwangeren in het algemeen eigenlijk. En zeker zwanger-van-een-tweeling-zwangeren, want dat zou ik zelf ook zo graag willen! Ik merk dat ik onbewust zwangere mensen altijd een beetje mijd. En das erg. Mag ik niet doen. Maar het maakt me altijd een beetje verdrietig en strontjaloers.
Als ik dat tegen mensen zeg word ik vaak verkeerd begrepen. Want ik ben toch wel blij voor die dames?! Tuurlijk. Heel blij. Maar het is zo confronterend. Ik zou ook zo graag te koop lopen met zo'n mooie ronde buik en er te pas en te onpas over wrijven en praten over de babietjes in wording. Mensen die al zwanger worden van alleen maar naar elkaar te knipogen begrijpen niet hoe pijnlijk het voor ons soort is om steeds maar weer *gefeliciteerd!* tegen iedereen te moeten roepen, geacht te worden om alle babyverhalen met veel plezier aan te horen en heel geinteresseerd te vragen of ze misschien nog ziek zwak of misselijk geweest zijn lately. En zelf nooit aan de beurt te zijn. Ons verdriet zie je niet aan de buitenkant dus bestaat het voor veel mensen niet.
Verder was het pizza'tje heel lekker. En het gezelschap gezellig. En de babyverhalen leuk. Want ik hou natuurlijk wel van babyverhalen hè. Don't get me wrong.
Zo. En als nu iemand me kan vertellen hoe ik die links anders kan maken. Dus dat ik zeg: blablabla en dat daaronder de link zit. Help. Anyone?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten