dinsdag 17 november 2009

I'm back !

Ik was even off-radar voor een tijdje. Had een algeheel gevoel van Geen Zin Tot Loggen. Of eigenlijk gewoon Geen Zin. Ook niet om blogjes van anderen te lezen. Dus ik heb iedereen verwaarloosd. Maar hey ik heb wel een excuus hoor! Ik ben zwanger! En dan màg je zomaar 2 weken niet loggen. Eigenlijk mag je gewoon alles als je zwanger bent. Vind ik. Als je zwanger bent, mag je 7 boterhammen per dag eten. En 4 mandarijntjes. En 2 sinaasappels. En een kiwi en een passievrucht. En veel avondeten. En drop. En speculaas. En pepernoten. En eigenlijk alles wat toevallig in je handen komt. Zo doe ik het in ieder geval, en ik voel me er kiplekker bij. De weegschaal geeft intussen wel al +1 aan, maar dat is vast de baby die zoveel weegt. Komt vast niet door elk pondje dat door mijn mondje gaat. Toch?

We hebben inmiddels echo numero 2 gehad en kijk eens wat een schatje er in mijn buik woont?


Ik neem aan dat u zelden zo'n mooie baby heeft aanschouwd!? Ons beebje is intussen al 2.11 cm en echt al een klein mensje. Een paar weken geleden was hij/zij niet meer dan een vlekje, maar nu is het echt al een mini-mensje. Super om te zien. Morgen hebben we weeral een echo (want deze echo is al van een week geleden). Dan zijn we 10 weken. En 2 weken daarna hebben we er weer één. Inclusief nekplooimeting e.d. denk ik want dan zijn we 12 weken. Dat is gewoon over 2 weken al! En dan hebben we het eerste trimester al gehad! Time flies when you're having fun hè? Nou, ik heb fun voor 2, dat kan ik u wel vertellen. Want we zijn nog steeds geen seconde ziek zwak of misselijk geweest! Niks! Maar ik maak me wel zorgen. Zorgen dat er alsnog iets fout zal gaan. Want we hebben nu zooo veel geluk en in het verleden is al meerdere keren gebleken dat er iets ergs gebeurd als je op en top gelukkig bent. Alsof dat niet mag, completely happy zijn. Dus ik ben nog steeds bang maar o zo gelukkig.

De vraag die ons het meeste bezighoudt tegenwoordig is: laat ik me wel of niet inenten tegen de Mexicaanse Griep? Ik weet het echt niet. Aan de ene kant denk ik: nu meteen! Maar aan de andere kant is er niet veel bekend over de eventuele gevolgen van zo'n spuit voor een ongeboren kindje. In beide gevallen vergeef je het jezelf nooit als er daardoor iets met je kind gebeurd. Als je de prik wel laat zetten, krijg je zeker de ziekte in je lijf gespoten. Als je de prik niet laat zetten heb je veel kans dat je de ziekte niet krijgt. Of wel, en dan heb je de poppen aan het dansen. Hele moeilijke beslissing. Morgen gaan we dus naar mijn nieuwe gynaecoloog (we zijn fertiliteits-dokter-af sinds vorige week!) en ik zal uitgebreid zijn mening vragen. Voor de 13e week mag ik me toch niet laten inenten, dus ik heb nog 3 weken bedenktijd. Wat zou u doen?

Ik heb ook nog heel erg droevig nieuws trouwens: onze P.ebbles is weg! Al 6 dagen. Ik dacht eerst nog dat hij op vrouwenjacht was, maar zoiets duurt geen 6 dagen. Denk ik toch. En bovendien is hij een je-weet-wel kater, en die gaan niet meer op vrouwenjacht volgens mij. Maar waar is hij dan? 's Nachts is zijn etensbakje al 2x leeggegeten, maar dat kan ook die dikke witte kater geweest zijn, waar Pebbie weleens mee gevochten heeft en die hier weleens rondspookt. Maar voor de rest is hij helemaal spoorloos. We missen hem heel erg, ons lieve dikke pluizenbolletje. Come back to us Pebbeltje!

5 opmerkingen:

  1. HHEEEEEEE, she's bag!!!! Welkom welkom, aangenaam ;o)). Ja hoor, de komende 2 jaar zit het wel snor met excuses. Eerst omdat je zwanger bent, daarna omdat je moet ontzwangeren. Ideaal! En je beebje is een schitterend garnaaltje. Ik heb geen mooiere gezien, behalve de mijne dan ;o).

    Inenten? Ik zou het doen. Volgens mij is het niet alleen voor nu maar ook voor na de geboorte. Als jij de griep dan nog niet hebt gehad, heb je geen afweerstoffen die je mee kan geven aan de kleine en als hij/zij in de eerste weken na de bevalling dan die griep krijgt .... . En die gevolgen snap ik niet zo. Elk jaar is de griepprik anders, de basis altijd wel hetzelfde maar er wordt gekeken welk virus meest waarschijnlijk is en daar de prik op aangepast, zo ook met de mexicaanse griep volgens mij. Maar dat kan ik verkeerd hebben.

    En arme pebbles!! Zou ze misschien naar het oude huis zijn? Ooit, toen mijn kat kwijt was, kreeg ik het advies regelmatig met een rammelend bakje door de wijk te lopen en goed te luisteren. Vaak zijn katten die niet gewend zijn erg bang en verstoppen zich. Als ze je horen, miauwen ze vaak wel maar durven niet tevoorschijn te komen. Inderdaad vond ik mijn kat een straat verderop en heb ik hem letterlijk onder de struiken vandaan moeten plukken. Verzette geen stap, miauwde wel. Sterkte!! En blijf vooral genieten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar is Edje ook weer! Eindelijk! Hoera! Fijn!

    Maar tjongejonge: wat éét jij veel!!! Allemachtig. Er is echt niets veilig in jouw omgeving, he? Ik val alleen maar af (inmiddels 5 kilo!) en moet echt niet denken aan speculaas en drop enzo. Maar ik gun het je. Je hebt meer geleden dan ik, dus dan is het niet erg om niet misselijk te zijn en te vreten alsof je leven eraf hangt.

    Zeg, die echo: die is mooi hoor. Wel aardig. Ons kindje is gewoon veel mooier. Dan durf ik nu al te zeggen. Zo! Ik zag laatst dat ik precies een week achter jou loop. Maar dat weten we pas definitief als ik de derde echo heb gehad (over 2 weken). Dan ben ik bijna 11 weken. Heb jij het eigenlijk al aan mensen op je werk verteld?

    En die arme je-weet-wel-kater... Hoop voor je dat-ie snel weer weet waar z'n thuis is!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Mariëlle: ok de jouwe mooier daar kan ik wel mee leven. Al is het niet waar.

    Ik weet het wel dat die prik aangepast wordt en dat de meeste bestanddelen wel bekend zijn e.d. maar ik vertrouw het gewoon niet helemaal. Moet er echt nog even over nadenken.

    En Pebbles woonde al 5 weken in het nieuwe huis! Dan loop je toch niet meer naar het oude huis? Denk echt dat er iets anders gebeurd is...

    @ KK: jahaaa hoera!!!

    Ja ik voel me echt koekiemonster meets De Hulk ofzo. Qua omtrek dan hè, die laatste. Honger honger honger, mucho honger. Nog steeds.

    Aardig? Aardig??? Hmmm. Ik zeg niks. En laat je lekker in die waan.

    Bij mij weet het intussen iedereen die het maar wil horen. Meteen bij 4 weken hebben we het tegen vrienden en familie gezegd en 2 wkn geleden heb ik het op mijn werk verteld. Heb zo lang moeten wachten op dit moment dat ik het nu gewoon van de daken wil schreeuwen!!
    Jij nog niet verteld?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Edjeeeee!!

    Zeg, wist je dat ook niet-zwangeren zo'n beetje alles mogen? Incluis enorm misselijk worden van dagelijkse (enorme) hoeveelheden kruitnoten. Mag gewoon. En speculaas. Ook. En drop. Gaat prima. (erh... mag jij echt drop? heus niet!) En niet-zwangeren verzinnen ook smoezen om niet te bloggen en geen blogs te lezen, net zo makkelijk. Maar wij noemen dat dan gewoon lui zijn.

    Maar leuk dat je er weer bent. Hopelijk is Pebbles er zo ook weer (naar is dat, een kat kwijt zijn, misschien inderdaad tegen de schemer eens op zoek gaan, misschien zit ie inderdaad onder een struik)

    En die echo? Ik zie een vogeltje met een bal. Geen garnaal. Laat staan de mooiste. -Dat beoordelen we in juni aan de rand van het zwembad wel!

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Louise: Heyyy there she is!! Zou het najaarsmoeheid zijn wat we hebben??

    Ik heb trouwens, speciaal voor jou, gisteren aan de gyn gevraagd of ik drop mag. En hij zei ja! (hij zei er ook bij dat ik niet mag overdrijven, maar dat heb ik niet gehoord).

    Ik zag ook geen mooi kindje op de echo hoor. Ik zag een poppenkastpop. Een draak met tandjes. Zo eentje waar je je hand en arm insteekt en er dan gekke bekken mee trekt. Maar dat is geen sociaal wenselijk beeld wat je van je kind moet hebben hè, dus ik zie een heel mooi beebje!

    BeantwoordenVerwijderen