woensdag 20 januari 2010

Vergeten foto's

O ja. Dit moest ik u nog steeds laten zien. Mijn zelfgemaakte trappelzakje. En waarom duurde dat nou zolang voordat u het te zien kreeg?? Nou, mijn vergevorderde staat van zwangerschapsdementie is de schuld van alles. Heb ik nogal last van tegenwoordig. Kwastvergeten. Komt 'ie:



Met een leuk autootje vroem vroem er helemaal zelluf met de hand opgeborduurd:


'Jahhhaaa' hoor ik u nu denken 'het wordt een jongetje Ed, want een meisje kan zo'n auto op haar trappelzak vast niet heel erg waarderen!!'. Nou dames (en heren?) Edje geeft haar geheimen nog steeds niet prijs en daarom beste lezertjes, heb ik er nòg eentje gemaakt. In meisjesvariant. Met bloem en leuk ribbeltjesrandje eromheen:


Nou schijnt verloten en weggeven errug in te zijn bij mijn bloggende medemens, dus ik ga daar eens een keertje aan meedoen. Wat het niet wordt geef ik weg. Oftewel, wordt het een meisje, dan geef ik het autootje weg en wordt het een jongetje dan geef ik de bloem weg. Inclusief trappelzak. Wordt in juni verloot onder mijn trouwe lezers.
En waar is Edje verder nog mee bezig in haar vrije tijd? Met dit:


Door de kenners natuurlijk allàng herkent! Ik heb eindelijk genoeg kleurige stofjes bij elkaar gesprokkeld voor een heuse vlaggetjeslijn! Met dank aan mams & sis voor de restjes stof. Het resultaat van al dat geknip en genaai ziet u hier wel ooit een keertje.

En ik moest ook nog steeds mijn 16-weken echootjes laten zien! Volgende week komen de 20-weken echo's al, dus het wordt tijd. Ons kind heeft zich inmiddels fijn van links naar rechts gedraaid. En weer terug waarschijnlijk, maar ik voel nog steeds niks. En daar maak ik me dan ook weer zorgen over. Is alles nog wel ok down under? Volgende week woensdag mogen we weer een kijkje nemen gelukkig.








Zo. En nu gaan wij ons tasje pakken. Vanaf morgen gaan we weer eens proberen om betere temperaturen te pakken te krijgen. Hopelijk hebben we minder regen (of geen? Zou ook zomaar leuk zijn!) dan in Malaga vorige maand. Op naar Lissabon!

24 opmerkingen:

  1. WEER naar de zon. Althans, weer een poging doen om de zon op te zoeken? Lekker hoor.
    Veel plezier.

    Enneh, schattig die trappelzakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Laten we nu gewoon afspreken dat jij mij in juni de bloem of auto geeft omdat ik tegen die tijd toevallig net zwanger ben, okay? Want anders wordt onze afspraak mbt kinderen rond het zwembad natuurlijk nooit iets.

    En mocht je willen zwaaien vanaf de Empire State Building: dat kan wat mij betreft tussen 8 en 14 februari en tussen 4 en 8 maart. Lukt dat?

    Liefs en veel plezier in Lissabon!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik walste daarnet zo maar even over je log heen, dus nog even:

    Succes bij de 20 weken echo. Het zal vast niet lang meer duren voordat je iets voelt, las ik ergens (en heb jij natuurlijk al 9878978989 keer gegoogled):

    Zo tussen de zestiende en de twintigste week kun je het eerste teken van leven verwachten. Komt het iets eerder, dan is het mooi, maar komt het wat later, maak je dan niet ongerust. Iedere zwangerschap is een beetje anders.

    Ik hoop dat je snel geschopt wordt zodat je met een gerust gevoel de zon in kan. -Of de bewolking *evil grijns*
    http://www.weeronline.nl/Europa/Portugal/Lissabon/4066712


    X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gemaakt zeg die trappelzakjes!

    Spannend volgende week alweer de 20 weken echo, wat vliegt de tijd toch zeg! Je zit al bijna op de helft (of misschien komt de kleine eerder en zit je er nu al op!)

    Morgen alweer op vakantie! Heerlijk zeg, lekker genieten hoor!

    Fijne daagjes daar!

    Liefs Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Linda: yep weer naar de zon. Nou ja, naar het zuiden in ieder geval....met hopelijk zon!

    @ Louise: Weet je wat? Stel dat je niet wint in juni (het trappelzakje hè, want die baby win je natuurlijk in maart (april?) al!) dan maak ik hoogstpersoonlijk een auto of een bloem voor je!

    Hou maar op met zwaaien dan want wij zijn er van 17-21/02. Dammit.

    @ Louise again: die weeronline had ik gezien ja maar de bewolking wijselijk genegeerd. En bedankt 4 reminding me.

    Jajaja ik weet het allemaal wel van dat schoppen enzo en dat bij een eerste kind langer blablabla. Maar toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ Louise nog eens want was nog wat vergeten: wanneer komt er nou nog eens een log van jouhouuu???

    @ Sandra: Thanks!
    De tijd gaat veel te snel! Voor mijn gevoel ben ik nog maar pas zwanger!!
    En thanks again!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb net een blogje geschreven hoor. :)
    En wat zou dat leuk zijn, een trappelzak van Ettepet. (en een baby natuurlijk, een baby is ook heus leuk)

    Misschien kan je vanuit NY naar het zuiden afreizen? Denk dat wij daar *ergens* rondhangen. Kunnen we alsnog zwaaien. Had ik jou trouwens die craiglist gemaild? Hoop niet dat je daar een appartement uit hebt; kwam er zojuist achter dat er erg veel neppers tussenzitten :S

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bijna al weer 20 wkn. Wauw, wat gaat dat toch hard! En wat kunstig gemaakt! Mijn complimenten!

    Enneh over niets voelen geen zorgen maken. Het kan zijn dat je de placenta aan de voorkant draagt dan duurt het wat langer. Ik voelde voor het eerst wat bij 21 wkn en daarna is ie niet meer weg geweest :-).

    Leuk die fotootjes en veel plezier in Lissabon!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ahh, die foto's. Zeker die 3D, die krijgen wij dan weer niet. Wel speciaal om te zien hoor! Die laatste vooral, waarop de baby gewoon zwaait! Ik krijg dan altijd de neiging om terug te zwaaien, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige echo's! Knap, dat je zelf trappelzakjes kunt maken. Leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hele leuke trappelzakjes. Ik ben begonnen met een babypakje. Lekker egaal, want wij weten en willen het ook niet weten wat het word. Helaas kan ik het nog niet volledig zelf en heb ik hulp op de cursus, maar hoop dat het echt heel schattig word. Zal wel want dat is het allemaal dat klein grut (mt. 68). Het volgende weekeind gaan wij op babyspullen toer. Heb er reuze zin in. Maar eerst dit weekeind nog naar Luxemburg. Jullie ook een hele fijne vakantie. Groetjes Esje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die trappelzakjes! Knap gedaan! Jij knutselaar! Ik weet al welke ik wil (maar ja, of jij die nou zelf wilt houden, dat weet ik nog niet ;-))!

    Ben je al aan de shop geweest? Kinderwagen gekocht enzo?
    Dat je nog niets voelt: geen zorgen! Komt vanzelf. Zolang die echo's goed zijn, er geen bloed is, is het allemaal goed. (Hmm, en met bloed hoeft er ook nog niets aan de hand te zijn.) Ik voelde 't meisje ook pas laat; rond 19w, als ik het me goed herinner. Probeer anders 's avonds maar eens, als je al een poosje rustig zit of ligt. Helemaal onderin je buik, lager dan je navel. Voel je daar misschien gekriebel/geplop/ge-ieniemienie? Geduld! Nog heel eventjes!

    Enne, veel plezier! Nu hopelijk wel in de zon! Goed smeren op die buik!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geniet ervan lieffie! Hoop dat je snel dat geweldige gevoel voelt van een kleine parasiet die je binnenboel verbouwt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oooo, ik wil hem!! Haalt niet uit welke, ik hijs het kind er wel in...
    Wat gaaf zeg die echo, ik heb er nog geeneen gehad. Eindelijk over ruim twee weekjes komt de felbegeerde twintig weken echo, zooo spannend.
    Ik heb gelukkig qua bewegingen niets te klagen, want ik voel van alles.
    Veel plezier in het warme weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag lieve zwangere vriendin,
    Blij je te lezen. Blij dat jij zo overgelukkig bent..blij...blij...blij...
    Dikke kus tot snel!!!!
    J.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Via via kwam ik hier op je blogje (moest eerst beetje lachen, zelfde kleurtjes al mijn blogje)
    Na wat lezen, vind ik ineens zo leuk dat je dan al zo lekker zwanger ben. En ik ken je niet eens!
    En niks voelen is niet perse slecht hoor.
    Mijn ventje liet zich pas met zo'n 22 weken voelen. En hij was meer dan goed en gezond.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo daar ben ik weer hoor! Nog even antwoorden op jullie berichtjes. Want dat hoort zo hè? ;-)

    @ Louise: zorg nou eerst effe voor die beeb in april en dan zullen we eens kijken wat we in elkaar kunnen flansen!

    Je had me die Craiglist niet gemailt nee. Maar ik lach me er wel kapot mee op jouw blog!! We hebben nu een hotelletje via Pr.iceline.com. Ken je die? Voor $100 een 4*. Niet slecht hè? En het hotel bestaat echt ;-)

    @ Mariëlle: ik voel wat ik voel wat ik voel wat! Ik moet dringend een nieuw logje schrijven want ik voel nu wel wat!!!!

    @ Astrid: oh had ik dat niet gezegd, dat ik een superbaby krijg? Eentje die al kan zwaaien voordat hij/zij geboren is?

    @ Door: Ja hè? Thanks!

    @ Esje: hoe is het op naailes? Show je babypakje eens op je blog!! We wanna see!

    @ KK: welke wil je welke wil je welke wil je???
    Ach joh hier in België krijg je zulk soort dingen allemaal, kinderwagens enzo. Je legt een geboortelijst in een winkel en je krijgt echt megagrote kado’s! Van de Belgen dan toch, van de Nederlanders wat minder ;-)
    Oh en ik moest wel lachen om je “goed smeren op je buik”!! Zò warm was het nou ook weer niet hoor dat ik in bikini kon gaan liggen!

    @ Naat: Ik heb genoten!! En ik heb de kleine parasiet gevoeld!!!

    @ Cisca: je moet hem dus wel winnen hè want ik ga er natuurlijk geen maken voor je kadootjesactie. Neehee! Want als je deze in juni dan ook nog eens wint dan heb je er 2 en wie wil er nou 2 trappelzakjes. Niemand wil 2 trappelzakjes. Maar ik ga wel iets anders leuks maken! Succes met de echo volgende week! Spannend!!

    @ J: dikke kus terug!!

    @ Lottebees: leuk leuk leuk een nieuwe lezer!! Welkom hier! Nou ga ik bij jou ook eens lezen natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. @Edje, Kom maar op met die log en alle details over wat je voelt!!!!!!!!!

    ohja, weer een nieuw log dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Elke, elke, elke.... na hele hele lange tijd weer es op mn oude blog, de link naar jou geklikt en WAAAAT??? zwanger... joe lucky joe!

    wat n goed nieuws meid!

    dikke x van ons allen,
    Pobb
    [weet je nog?]

    BeantwoordenVerwijderen
  20. @ Mariëlle: komt eraan. Ooit.

    @ Pobb: Elke...hmm ik denk dat je de verkeerde hebt. Ik denk dat je http://icsi-elke.blogspot.com/ moet hebben. Toch? Maarrehhh we 'kennen' elkaar wel want ik las/reageerde ook bij jou (maar dan wel onder een andere naam ;-)
    Hoe ist met de twins??

    BeantwoordenVerwijderen
  21. @edje, toch wel voor je bevallen bent he ;o)?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Haha, ik lees het al, je loopt hopeloos achter op mijn logs ... you'r in for a surprise tomorrow!!!!
    En jullie ook een nieuwe???!! Wat fijn. Pebbles dus niet meer gezien? Sneu hoor :'-(.

    En inderdaad, nu wil en ga ik niet meer veranderen. Punt uit .... of in .... want daar zit ik nu natuurlijk .... of op?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Tss, die Belgen toch. Geven zomaar hele wandelwagens. Het moet niet gekker worden. En die Hollanders zich maar het apezuur betalen aan al die zooi. Voor zichzelf dan. Lekker hebberig.

    En ik wil die ene trappelzak. Die ene daar. Je weet wel. Hahaha!

    Krijgen we trouwens nog een logje over bruine buiken, trappelend kindje en een buikupdate? 't Wordt wel weer tijd hé ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Vergeten foto's??? Nou, deze vergeet ik nooit meer hoor. Ik ken ze dromen ;o))

    BeantwoordenVerwijderen