maandag 21 juni 2010

Papa



Vandaag zou je jarig geweest zijn.
De 27ste keer sinds je dood bent.
En deze keer is het extra moeilijk.
Moeilijk omdat het een kroonjaar zou zijn geweest.
Moeilijk omdat ik je nog veel meer mis sinds ik zelf moeder ben.
Moeilijk omdat ik je zó graag je kleindochter had laten zien.
Moeilijk omdat mijn kind haar opa nooit zal kennen.

Wat zou je een leuke opa geweest zijn.
In gedachten zie ik jullie samen.
Zij op jouw voeten staand en jij dansend, zoals je vroeger met ons deed.
Ik hoop dat je vanaf je plekje in de hemel ziet hoe gelukkig ik nu ben en wat voor een mooie dochter ik heb gekregen.
En ik hoop dat ze op jou lijkt.

Ik mis je.

11 opmerkingen:

  1. Mooi geschreven! Maar ook aangrijpend..

    Heb ik ook met mijn mama, die is 6 jaar geleden gestorven en man wat heb ik haar al gemist! Zeker sedert ik zwanger was en nu Nand er is.. Moeilijk he om te beseffen dat ze je kindje nooit zullen zien..

    Maar ergens 'weet' ik dat ze ons wel zien van daarboven en dat ze allebei een fantastische engelbewaarder hebben!

    Dikke knuffel
    Elke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, wat lijkt het me moeilijk om een vader te missen! Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meisje meisje toch. Wat lijkt me dát moeilijk. Je allermooiste 'bezit', haar geboorte, alles wat jullie met haar meemaken niet met je vader te kunnen delen.

    Dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tranen in mn ogen... mooi geschreven meis... Je papa kent je meisje echt wel hoor! En ik denk dat hij er ook wel een beetje voor heeft gezorgt dat ze nu bij jullie woont ;)

    sterkte, die dagen blijven moeilijk...

    Liefs Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helaas erg herkenbaar.. Dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Pfoe, dat zijn moeilijke dagen. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn vader heeft mijn kinderen wel gekend, maar nu is hij alweer twee jaar overleden. Ik begrijp dus wat je bedoelt. Sterkte!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieffie, wat zeg je dat mooi. Recht uit je hart...
    Hele dikke kus voor jou.

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Helaas ook hier herkenbaar, maar dan met mijn moeder. Ze is vijf jaar geleden overleden en wat had ik het dit jaar moeilijk met haar sterfdag.

    Dikke knuffel voor jou! En wie weet, kijkt hij wel mee naar je lieve Lola!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi geschreven man! Wat moet dat toch moeilijk zijn.
    Liefs!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Meid, ik zit hier met tranen in mijn ogen. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen