zaterdag 14 augustus 2010

Leuk veur het kontje

Wat is er lilliker dan een dikke pamper die onder een mooi jurkje en vooral onder een mooi meisje uitkomt? Bijna niks.

Dus moest er een luierbroekje komen. Maar die kun je dus niet kopen hè. Zou een gat in de markt zijn als je het mij vraagt. Maar mij werd niks gevraagd, dus maakte ik er zelf eentje. Of ik maakte er eigenlijk 2. Het patroon (héle leuke site by the way!!) is voor een 18 tot 24 maanden oude baby. En die van ons is nog geen 3 maanden dus ik verkleinde het patroon een beetje. En toen was 'ie te klein want onze dochter heeft een heule dikke reet. Voortaan ga ik bij alle zomerjurkjes die ik naai, een luierbroekje maken, want zeg nou zelf, is dat niet veel leuker onder een jurkje? Mocht u het zelf ook willen proberen: het is echt een supereasy patroon en zo klaar! Ik maakte er 2 in een uur.

Ons model is niet erg bereidwillig vandaag om met haar gezicht, laat staan fotogeniek, op de foto te gaan, dus u moet het met haar onderachterkant doen. Maar daar gaat het logje ook eigenlijk over. Dus.



Oh kijk, we krijgen toch haar zijkant nog even te zien!



Ook geen superfoto maar ze had geen zin in poseren. En u moet trouwens naar het kontje met het broekske kijken. Dus.

PS het leuke roze jurkje waar ik dit broekje bijpassend bij maakte, kakte de madam net voor de fotoshoot helemaal onder, dus de kleurencombi hier is het niet helemaal, maar you get the point.

9 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk gedaan! Ik had ook altijd het probleem met die pampers uitstekend onder dr romperrandjes en kon ook nergens van die broekjes vinden! Had ik toen moeten weten ;)

    Liefs Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superknap gemaakt zeg! Goed bedacht. Als het koud wordt kan je er natuurlijk maillots onder doen. Maar voor de zomer is dit ideaal.
    Ik heb er nooit bij stil gestaan. Ik had dat probleem niet ;o).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha! Moet altijd zo lachen om hoe je schrijft.
    Maar knap gemaakt hoor! Ziet er echt leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooimooimooi, zowel het kontje, als het broekje maar vooral het meisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig!
    Ik heb er gelukkig wel een paar kunnen kopen/gekregen, is inderdaad tig keer leukerder!
    Hee en zie ik daar spekkie op haar beentjes??
    Wee to go met die borstvoeding :-D

    X Naat (die zich gaat zitten schamen wegens nog niet gemaild...)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ Sandra: kan toch misschien wel voor nummer 2? Weet je trouwens al wat het wordt?? En mogen wij dat dan ook weten asteblief?

    @ Marielle: nee dat zou een beetje raar zijn, Lars met een jurk en een luierbroekje...

    @ Janneke: Thanks!

    @ Joeltje: Vooral het meisje hè, vinnikook!

    @ Naat: Waar heb je ze gekocht dan? Heb me al een rotje gezocht!
    Ohhh ja, lots of spekkies!

    Ga mailen jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, ik heb ook een hele voorraad zelf genaaid. Want ik vind zo'n pamper ook geen gezicht...
    En wat een heerlijk meiske zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, ik ben een èchte jongensmoeder;) Ik vroeg me meteen af waarom het niet opgelost is met 'gewoon' een rompertje? Rompertje aan, jurkje erover en klaar. Ze ziet er prachtig uit en ik ben jaloers op je naaikunsten! Ik wilde dat ik het kon, lijkt me handig:)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je kunt ze kopen bij prinses op de erwt. Van het merk Petit Pan. Zag ze vandaag nog hangen daar.
    En zomers ook bij petit bateau. En Benetton.

    Als het nog mooi weer wordt zal ik eens graven in de kast. Heb er namelijk veel gehad voor Olief en die moeten nog ergens liggen natuurlijk. Kan Lola die mooi gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen