zaterdag 27 april 2013

De tv jurk

Dit stofje stond al maanden op mijn stofwishlist en het heeft eindelijk zijn weg naar mijn stoffenkast gevonden - hoera! Het is er alweer eentje van de retro collectie ( stof = 'when I grow up') van Michael Miller; ik hou wel van een vleugje retro.





Het patroontje komt uit Stof voor Durf het Zelvers; basis bovenstukje en A-lijn rok. Zo'n drukke stof heeft een eenvoudig patroon nodig vind ik. Het zit als gegoten!


Met een ijsje in het vooruitzicht wilde ze wel even min of meer poseren ("mama heb ik goed gelachen? Krijg ik dan een ijsje?") maar toen ging ze er alweer snel vandoor op haar 'brommetje'.


De kniekousjes zijn van Pomp de Lux en heeft Lola in 4 kleuren. Staat zo schattig bij zo'n klein meisje en is lekker warm (zoals ze zelf zegt) bij onze onvoorspelbare lentetemperturen (wordt u daar ook zo gek van?).


En ziet u dat oranje riempje? Dat is dus echt vintage! Mijn moeder heeft dat gered van één van haar eigen jurken uit haar jeugd. Love it! Wou dat ze de originele jurk ook nog had.



Het patroon door laten lopen had wat voeten in de aarde met zoveel plaatjes, maar ik ben supercontent met het eindresultaat. I owe her big time, met haar geweldige uitleg!



Het meiske en ik zijn dik tevreden!




8 opmerkingen:

  1. Geweldig schoon, als de dochter daar uit is gegroeid .....dan legt ge die maar op't stapeltje " voor Debora, aka Juffra Toertjes"...
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha ok, ik zet al een Juffra-Toertjes-doos klaar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aah!! Doe mij die in maatje 74.
    Ik hou van de stofjes van deze meneer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een mooike! De accessoires maken het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I love it, just love it!!! Ik ben ook wel van de retro merk ik. Wanneer begin je nu die webshop voor bestellingen??? Want echt, verder dan een knoop opnieuw aanzetten kom ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen