zaterdag 28 juni 2014

juffen en meestercadeautjes

Vakantieeeee! Yay! 

Afscheid van school voor de kindjes. Lola heeft 2 jaar dezelfde juf gehad en krijgt volgend schooljaar een meester. En een hele toffe ook nog. Maar de juf was ook een leuke en een lieve, dus ze verdiende een afscheidscadeautje. 

Deze doos heb ik ooit een keer gekregen als kerstpakket, met allerlei lekkers in. Ik heb hem al jaren, maar ik wist dat hij ooit eens van pas ging komen. En dat moment was nu gekomen!

Met al die plaatsnamen erop (naar 2 van die plaatsen gaan we de komende weken!) moest het een vakantiedoos worden. Met allerlei lekkers erin voor op een zonovergoten strand.




Op Pinterest vond ik een superleuk ideetje. Een wikkel voor rond een chocoladereep, in de vorm van een uil, met 'Owl miss you' erop. Hoe toepasselijk, want Lola mist haar juf nu al! De wikkel kon je gratis downloaden en dan was dat helemaal leuk geprint geweest, maar de chocoladereep was iets Amerikaans dat je hier niet kunt krijgen volgens mij, dus de maten waren niet goed, en ik ken niks van leuke brouwsels tekenen met de pc, dus ik deed het old school en tekende en plakte het erop. 

Men neme een lekkere chocoladereep....




Je vouwt een dun cartonnetje rond de reep en legt het carton terug open, zodat de vouwen goed zichtbaar zijn. Je knipt de bovenkant halfrond zodat het de vorm van een uil krijgt en plakt er ogen en een snavel op. Ik gebruikte een cd om de ronding mooi te tekenen en een eierdopje voor de ogen. Dan teken je met stift de veren erop, je schrijft er Owl Miss You onder.....




...en plakt de wikkel rond de reep.







Je stopt het vakantiepakket, zijnde een badlaken, een Cosmopolitan, een lief briefje, je gemaakte chocoladereepuil, een Desperado en een pak Tucjes, in de vakantiedoos, en klaar!




Voor 4 andere juffen die ook een beetje voor Lola gezorgd hebben, bakte ik 2 cakes en 2 broodpuddingen in een hartvorm, verpakte ze in cellofaan en hing er een briefje aan.

By the way, vindt u cellofaan ook zo geweldig? I heart cellofaan. Ziet er meteen zo feestelijk uit! 







En dan ben ik dus dat voorste cadeautje met dat rood/gele briefje eraan, helemaal vergeten te fotograferen. Ik fotografeerde wel het briefje, maar niet het cadeau zelf...

Meester Maxim is Lola's turnleraar, maar heeft ook een paar maanden bij haar in de klas gestaan toen haar juf ziek was. Hij kreeg ook een cadeautje. Het idee heb ik weer op Pinterest gevonden, en de tekst van het briefje een beetje aangepast.

Ik kocht bij good old Ikea een bokaal en deed die vol M&M's. 
Bij gebrek aan een Silhouette Cameo (die staat trouwens met stip op nummer 1 van mijn verlanglijstje! Als ik nou eens lekker aan die slotmachines trek in Las Vegas en ik win, dan ren ik meteen naar de winkel en koop er één! Zou dat trouwens aan te raden zijn, om er eentje in Amerika te kopen -bedenk ik me nu ter plekke even- wie weet dat??), kocht ik kant en klare plakletters bij de Ava, plakte 'Mega Meester Maxim' op de bokaal en verpakte hem in een cellofaantje. 

Ik maakte een lief briefje, rolde het op en hing het aan het pakketje. 




De juffen en meester waren blij met hun cadeautjes, mission accomplished!

Et voilà, weer een jaar voorbij.

Morgen vertrekken we op vakantie dus ik trek de blogstekker uit voor een maandje of wat.
Ik wens iedereen een hele prettige vakantie toe! Waar gaat u naartoe??
Doe voorzichtig, geniet geniet geniet en kom heelhuids weer terug!




6 opmerkingen: