zaterdag 4 oktober 2014

Ik ben er maar gewoon aan begonnen.....

Jarenlang ben ik een beetje jaloers geweest op mensen die ergens in uitblinken. En nog steeds eigenlijk. In sport, in creativiteit, in het op rolletjes laten lopen (en dan ook nog zonder gezeur en gezaag van de medebewoners) van hun huishouden, en noem maar op. Ik had zo graag gewild dat ik ook ergens goed in was. De beste misschien wel. Maar dat gebeurde nooit. Ik was overal altijd middelmatig in. Niet slecht, maar zeker ook nooit een hoogvlieger.

Maar ik heb nu dus ontdekt dat ik ook een talent heb! Jahaaa. En het zou zomaar eens kunnen dat ik daar de beste van heel Antwerpen en omstreken in ben! Wat zeg ik? Van heel België!

Ik ben nl de allerallerallerbeste in troep maken! En in het overzicht verliezen. En in het niet kunnen organiseren. En in mijn huishouden in de soep te laten draaien. Zo, dat zijn zomaar 4 talenten in 1! Had u niet gedacht hè?!

Hoewel ik natuurlijk uitermate trots ben op deze dubieuze talenten, komt het toch dagelijks regelmatig voor dat ik vol afgunst op Pinterest zit te kwijlen bij geweldig nette craftrooms, bij supergeorganiseerde huizen en bij mensen die de ruimte die ze hebben, zo slim inrichten dat ze zelfs plaats over hebben.

Ik heb nooit plaats over. Ik heb ook geen georganiseerde craftroom. En ik heb al zeker geen orde in mijn huis. Noch in mijn hoofd.

En dat moet veranderen!
De laatste maanden ben ik wat afwezig geweest op dit blog, en dat had er alles mee te maken dat ik aan het organiseren was. Eerst lange tijd alleen maar op Pinterest (getuige mijn 1001 organisatie-boards) en in mijn hoofd, maar uiteindelijk heb ik dan toch mijn wanordelijke handen uit de mouwen gestoken en ben ik zowaar beginnen ORGANISEREN! Jawel. En ik heb er nog plezier in ook!

Nou is dat niet gemakkelijk, organiseren, voor iemand die daar totaal geen kaas van gegeten heeft. Want waar moet je beginnen? Hoe ga je het doen? En er moet toch een soort van systeem in zitten? Nou gebruiken alle mega-organiseerders veel dozen en labels, daar ben ik intussen wel achtergekomen, dus dat ging ik dan ook maar doen.  En verder ben ik er maar gewoon aan begonnen en we zien wel waar het schip strandt.

In de komende weken maanden ondefinieerbare tijd die ik nodig heb om mijn huis min of meer op orde te krijgen, zal ik u regelmatig verblijden met foto's van iets opgeruimds in huis. Iets kleins of iets groots. Om mezelf te stimuleren, om mezelf eraan te herinneren hoe het was (en nooit meer moet worden) en misschien zelfs wel om andere sloddervossen ook aan te zetten om hetzelfde te doen! Ik ben me ervan bewust dat ik met de 'voor' foto's soms heel erg met de billen bloot zal gaan, want u gaat alle ongecamoufleerde hoeken van mijn huis zien, maar so be it.

Vandaag een eerste sneak peek in mijn naaikamer, a.k.a. De Groote Zwijnenstal. Ik ben er nog heel druk aan bezig, dus op het uiteindelijke resultaat moet u nog een tijdje wachten, maar ik ga wel al een klein tipje van de sluier oplichten. Tadaaaaa:







En daar ben ik nou eens trots op! 
Gelieve al uw complimenten en aanmoedigingen in de comments te deponeren aub.

En ook uw organisatietips!!! 



35 opmerkingen:

  1. Van mij krijgt ge alvast de complimenten... Je doet me zelfs zin krijgen in eens wat orde op zaken stellen... Go go go!! Yes you can :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg netjes allemaal, kan ik nog wat van leren, SUPER!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh schoon! Maar dit ga ik goed lezen zenne! (voorlopig nog geen tips ;) En ik ga ook eens gaan kijken naar uwen pinterest. Ik zie het al volledig zitten om er ook eens aan te beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooh, wat ben ik jaloers. Meestal overheerst bij mij ook de chaos/rommel, ik blijf volgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Awel, dit is wat ik ook graag zou bereiken in mijn toekomstige naaikamer. Orde en georganiseerdheid. Ik kijk dus al uit naar jouw posts hierover!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw ik ben jaloers ! Ziet er al heel goed uit, doe zo voort :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super!! ik duim voor orde in huis en hoofd (en ben stiekem heel jaloers!)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, nou dat ziet er al goed uit!
    Maar ik ben bang dat ik de grootste rommelkont van Nederland ben zeg, en ben ook al een beetje bezig dat te veranderen dus wie weet kan ik over een tijd ook zeggen haha ik heb het eindelijk op de rails, en eindelijk opgeruimd ;)
    Fijn weekend X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Holala! Dat verdient ontelbaar veel complimenten! Het ziet er super uit! Maar wat een ontgoocheling: je talent ben je kwijt! ;-) Maar ik voel een nieuw talent in de maak! Doe zo verder en inspireer ons!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je bent er in gevlogen als ik het resultaat zo zie.Je systeem voor je scharen en dergelijke op te bergen vind ik top maar ik zou zo graag jou stoffenvoorraad hier hebben liggen,mijn stofjes aantal is een heel stuk kleiner.Misschien een vraagje hoe ruim jij of leg jij restjes weg?Die heb ik wel al een deel liggen,te groot om weg te gooien maar te klein om kledingstukken uit te maken.Doe zo verder en het komt allemaal in orde ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, ik wou het je laten zien en nam er een foto van, maar ik krijg hem hier in de comments niet gepost! Iemand een idee hoe je dat doet?

      Verwijderen
  11. Nou, was ik net zo benieuwd naar de VOOR-foto's ;)
    Ik ga je board ook eens goed bekijken -want qua chaos kan het hier in hoofd en huis ook tellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, je bent goed bezig zeg!!
    Nu zorgen dat de gebruikte schaar weer netjes aan het bord komt te hangen, overgebleven stoffen weer netjes opgevouwen in de vakken komen....etc. Het opruimen is volgens mij het probleem niet maar het NETJES houden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben ik het helemaal mee eens, maar met alles zo bij de hand, zonder dat je eerst deksels enzo moet gaan optillen om je schaar weer weg te leggen, gaat dat eigenlijk vanzelf!! Tot nu toe in ieder geval. Ik geef geen garanties voor de toekomst ;-p

      Verwijderen
  13. Goed bezig! Die mandjes en haakjes aan de muur zijn een leuk gevonden! Ik ben ook net bezig om orde te scheppen, weldra on the blog hoop ik...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga je ook volgen! Kunnen we van elkaar leren! Ben benieuwd!

      Verwijderen
  14. Maar jongens, dat ziet er fantastisch uit! Benieuwd naar de rest hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goed bezig!!! Hier is ongeveer hetzelfde gaande. Ik zie een hoog Ikea gehalte in de opruimwoede. :-) Je kan het, bij deze grandioze chaoot zit er ook een positieve lijn in.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ikea is mijn held!! Love love love Ikea!
      Zeg, ik kan helemaal niet meer op jouw blog! Hoe komt dat?

      Verwijderen
  16. opgeruimd staat netjes! Nog veel succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh la, een post op mijn lijf geschreven! Te herkenbaar, dat eerste stuk, van die middelmatigheid :) Maar ook van de ontdekking van die dubieuze talenten (ik wil gerust een wedstrijdje aangaan wie daar de beste in heel België in is...). Ik nam het heft ook in eigen handen en sprak vandaag met een vriend-hobby-schrijnwerker onder de arm om mijn naaiplek te organiseren. Helaas zorgde de chaos in mijn agenda voor een dubbele boeking. Wordt vervolgd dus...Maar jouw begin is alvast veelbelovend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha! Ok, you're on! ;-)
      Ik heb mijn naaiplek ook door een schrijnwerker laten maken! Want ik zeg altijd wel naaikamertje, maar ik naai eigenlijk in een volledig op maat gemaakte kast (die ik later nog wel laat zien). Schrijnwerkers are the best!

      Verwijderen
  18. Proficiat !!! (geen talent over om hier hetzelfde te komen doen ?)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nee dank je de koekoek!
    Als ik eindelijk klaar ben hier in huis weet ik zeker dat ik het spuugzat zal zijn! ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Waaah goed joh! Nu kijk ik lichtelijk jaloers. Ik wil ook zo'n een opgeruimde naaikamer, en graag ook meer van dat. Maar met zo'n vliegensvlugge troepmakende baby en harige dieren denk ik dat ik maar even op de troephoop blijf zitten totdat tijden veranderen ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Woehoeee.. dolblij...
    Er lopen nog mensen zoals ik rond! Hou wel van orde, dat niet... maar de praktische uitvoering is toch dat niet! ;-)
    Maar kijk; dit te lezen dat er kant en klare oplossing voor bestaan, en mensen met hetzelfde probleem.. kijk; dat maakt mijn dag nu weer goed! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik kom vandaag eens bijlezen... Goed bezig ben je zeg!! Succes met opruimen :) zit ik zelf ook middenin. Ben ik de beste troepmaker van Nederland :D

    BeantwoordenVerwijderen