donderdag 3 april 2014

More Soft Cactus!

En nog een stofje dat ik mocht testen! Zo leuk!
Deze keer koos ik voor groen. Een kleurtje waar ik normaal niet zo snel naar pak, maar dit stofje, designed by Pieke Wieke for Soft Cactus, was zo mooi, zo zacht en zo helemaal leuk voor Lola!

Na het A-lijntje in blauw, wilde ik een wijd jurkje maken, iets zomers. 
Vorig jaar maakte ik al eens jurkje 'Lola' (of course!) uit 'Zelfgemaakte Kleertjes' van Catharine Deweerdt. In roze toen nog, want toen zat ik nog helemaal in een roze flow. Nu bannen we roze zoveel mogelijk uit onze garderobe (ik dan toch, want voor Lola is het nog steeds "haar beste kleur").  

Morgen vertrekken we op wintersport en de slee lag al klaar en die moest persé mee op de foto. Ok dan, hij is rood dus hij past in het kleurenpalet...


Het is een heel eenvoudig jurkje om te naaien. Een bovenstukje met bandjes in dubbele stof, met daaraan 2 gerimpelde stroken, that's it eigenlijk. Snel klaar, I like!


Vergeef me de vieze voeten....Nadat ik een zandbak zand uit haar schoentjes had gekieperd, bleef dit over. Schoenen wilde ze niet terug aan en voeten wassen al helemaal niet. Who cares, wat is er lekkerder dan op je blote voeten in het gras lopen?! Gelukkig stapte ìk met mijn All Stars in die hondendrol en niet Lola met haar blote voeten...






Knoopje erop...


En voor het allereerst kamsnaps gebruikt! 
De jurk was helaas te breed dus heb ik de sluiting aan de achterkant iets verzet maar nu staan die knopen dus niet helemaal gelijk....misschien zet ik er dus nog maar 2 naast voor de sier zodat het evenwicht weer wat terug is.


2 knoopjes overtrokken met een stukje stof, een elastiekje erdoorheen, en je hebt leuke bijpassende haaraccessoires!


En hieronder weer een professionele foto van de fotoshoot! Is ze niet adorable? 
Voor meer Lolaleuks van de fotoshoot: klik



19 opmerkingen:

  1. zo snoezig echt niet te doen!
    ik heb dat jurkje ook al gemaakt super hé!

    gelukzak zo mogen testen!!!
    geniet van je vakantie...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superschattig, die dochter van jou! Bijna niet te geloven dat dit jurkje zo snel in elkaar steekt. Heel mooi. En die stofjes zijn inderdaad de max!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooi! En wat een zalig model heb je daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weeral zoiets moois, gemaakt uit een stofje van soft cactus. Ik wou dat ik er ook al eens kon aan voelen, ze zien er zo zacht uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. me like :) ik heb de stoffen hier ook liggen, als verdeler dan... ik probeer er zelf nog niet aan te komen en dat is moeilijk maar ja dan zou ik dus van elke stofrol toch zeker een metertje knippen en dat is niet echt de bedoeling zeker als je ze eigelijk moet verkopen ;) en trouwens je dochter ziet er stralend uit in de jurk en naast de mooie stof heb je het gewoon weer kei knap genaaid ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ontzettend mooi! Wat een eer dat je de stofjes mocht testen :-)
    Maar je doet ze alle eer aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik bekeek daarnet nog eens alle foto's... er zitten pareltjes tussen van Lola. Ik mocht het kleedje al bewonderen en vind het echt schoon! Geniet van je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi !! Dat modelletje staat hier ook op de planning. Nu maar hopen op zomerse temperaturen...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zeg het..het is een topmodel die Lola!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die foto's van Lola zijn stuk voor stuk om op te eten !!! Een prachtjurk maakte je ! Dat zigzagbandje maakt het echt helemaal af !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtig jurkje heb je gemaakt van dat snoezig Cactus stofje. Ik lees overal dat het zo'n fijn zacht stofje is... ik wordt daar toch wel zo nieuwsgierig naar...

    Wat staat ze lief op de foto met witte stoel... prachtig !

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hey, heb je genomineerd voor de Liebster Blog Award.
    Op mijn blog vind je de vragen.
    Groetjes,
    lieveke-en-zus.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik lees net in het berichtje voor me dat je genomineerd bent voor de liebster blog award! Ik ben dus net te laat want ik nomineerde je ook!
    Veel plezier met je dubbele nominatie!
    Alle info vind je op mijn blog! http://aj-stoffenspulletjes.blogspot.be/
    ps: enorm mooi kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Amai, zo schoon zeg!!! Echt, super tof! Perfectie!!
    Gr
    An

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi hoi,
    Ik maakte werk van mijn nominatie! En nu heb ik jouw genomineerd! Zie je dat zitten? Je ziet maar of je er de tijd voor vindt! Kijk eens op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen