woensdag 12 januari 2011

Breien en haken is hip!

Om te bewijzen dat ik eigenlijk helemaal geen nerd ben maar juist überhip, moet ik u mijn 2 nieuwste hobbies laten zien. En ja ik ben me ervan bewust dat sommige van u me nu nog nerdiger zullen vinden.

Ik ben namelijk aan het breien en haken geslagen. En breien en haken is hip! Jahaa dat is hip. En trendy. En iets voor De Moderne Vrouw Van Vandaag. Echt.

Want wat moet je doen als je dit wilt, maar geen steek kunt breien?

Dan ga je naar je moeder met het patroontje, vraagt hoemoetanou en laat vervolgens alles 'per ongeluk' bij haar slingeren. En de volgende keer dat je daar komt zijn de slofjes af! Zo hebben we dat gedaan.

Maar ik wilde er zelf ook nog een paar maken dus wat doe je dan?
Juist, dan koop je dit, belt 100x je moeder en na wat gevloek heb je dan zomaar ineens dit:



Zijn ze niet énorm schattig? Alleen jammer dat Lola ze altijd na 4 seconden al uittrekt en we ze dus nooit aandoen.


Kijk, daar gaan die kleine handjes alweer naar de slofjes:



Verder zag ik van de week een heel leuk kleinemeisjestasje in een winkel.
Met vilt en Festonsteken en gehaakte bloemen enzo. Very cute. Maar ook very expensive. 80 Euro expensive. Maar ik wou het hebben hebben hebben dus keken we in onze stash of we nog vilt hadden (ja), kochten een bolletje wol en een haaknaald, wierpen een blik op You Tube om te leren haken, vonden deze site, stuurden een mailtje naar de eigenaar van de site toen we vast zaten (bedankt voor de uitleg Maaike!) en haakten als een gek allerlei bloemen.



Hiermee moeten zaterdag dus 2 tasjes gemaakt zijn. Voor de dochters van een vriendin waarvan er eentje jarig is.



Dus als u me nu wilt excuseren. Ik moet gaan haken.

6 opmerkingen:

  1. Ik roep dat dus ook al lange tijd: ik moet leren haken. Maar ik heb twee jongens, kan ik die ook in bloemetjes hijsen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk, haken. Dat zou misschien toch wel wat zijn voor me. Ik zag laatst iemand die leuke knuffels haakte.
    Hmmm, als ik op de bank verdaag gaat dat mijn hobby worden denk ik.
    Veel haakplezier, volgens mij gaan het super mooie tasjes worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat leuk!! die slofjes! en tsja, uittrekken... er komt vast nog een fase dat ze in alle mogelijke schoenen door het huis banjert hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jaahaa. Breien, haken en naaien is hip. Amen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja! Ik wil ook leren haken! M'n schoonmoeder maakte dan wel van die geweldige bloemetjes voor op de bekleding van de wieg, maar ik kan het dus niet. Ik wil bij je in de leer. En snel. Doe 's een date?!

    Lfs!
    (van 't Kikkertje)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw! Leuk zijn ze geworden, je bloempjes! Well done! Liefs Maaike

    BeantwoordenVerwijderen