vrijdag 15 januari 2010

babystuff en kedoos

Ik mocht in mijn pré-zwangerschapstijdperk nooit veel babystuff kopen van mezelf. Dat vond ik de Goden verzoeken. En dat vind ik nog steeds eigenlijk. Zo bijgelovig ben ik wel. Maar toch kon ik er soms niet aan weerstaan. Aan al die lieve mooie kleertjes. In het kader van 'dat is leuk om weg te geven als er een babietje geboren wordt' kocht ik dan stiekem iets waarvan ik wist dat ik het toch niet kon weggeven omdat 'het zó leuk zou staan bij de dochter cq. zoon die ik ooit ga krijgen'. Wat kon ik zwijmelen bij een roze jurkje of een stoer broekje....Dit is een gedeelte van de kidsstuff die in de loop der jaren verzameld werd in Huize Ettepet:



Jaja I know. Voornamelijk jurkjes en meisjesdingetjes. Tot tuttige elastiekjes en roze zonnebrillen toe. Maar dat komt omdat ik meisjeskleren nou eenmaal leuker vind. Dus of ik kan een groot gedeelte van bovenstaande nu echt weg gaan geven (want nu ik zelf zwanger ben gaat dat veel gemakkelijker) en ga ik alleen nog maar stoere jongenskleren kopen voor mijn zoon (want daar is ook héél veel leuks in te krijgen weet ik intussen!) of ik doe mijn dochter over een half jaartje al die heerlijke jurkjes aan! U dacht even dat ik me versprak hè?

Nu effe over de kedoos. Ook zo'n geweldige bijkomstigheid van zwanger zijn.
Je krijgt zomaar cadeaus! Omdat mensen zo blij voor je zijn! Hieronder een greep uit de cadeaus die hier werden binnengebracht:

Kijk eens wat we van mijn 2 stiefzonen van 10 en 13 kregen. Ze waren helemaal zelf naar de winkel gegaan om het te kopen:


Is dat niet ontzettend schattig van hen? 'Milk Junkie. Member of Milkaholics Anonymous' staat erop. Very cute!

En van mijn moesje kreeg ik een schattig badcapeje en adorable Jip en Janneke rompertjes. En sokjes. I love Jip en Janneke! Altijd al gedaan. De Hema zal rijk aan mij worden.




Van vriendinnetje Edje kreeg ik een 9 maanden dagboek. Zo leuk!

Ik ga er helemaal raar van doen. Ik bezig constant de woorden 'schattig', 'lief', en 'cute'. Ik ga in een winkel direct naar de kinderafdeling en koop me suf. Voor mezelf heb ik nog niks gekocht in de uitverkoop. Nog NIKS (nou ja, op die onderbroeken in een grotere maat, na dan)! Voor onze prins/es des te meer. Ik (dag)droom erop los. Ik zie voetballende jongens en knutselende meisjes met staartjes. Ik zie mezelf al met kinderwagens en draagzakken. In mijn hoofd wordt er al van alles genaaid en gemaakt en heel de babykamer is al ingericht en geverfd. In mijn hoofd hè, niet in het echie. In het echie moet de babykamer zelfs nog gemààkt worden. Ja. As in wanden zetten enzo. We komen een kamer te kort namelijk maar er is wel plaats om er eentje bij te maken. Dus. Dat moet nog gebeuren. Maar in mijn hoofd is hij al af en dat is het halve werk zeg ik altijd maar.
En had ik al verteld dat ik een jaar ga thuisblijven na de bevalling? Yep. Met the boss geregeld! Heerlijk!!!

Het is zooooooooo geweldig om zwanger te zijn! Ik ben nog elke dag overgelukkig en ontzettend dankbaar dat ik dit mag meemaken!!

8 opmerkingen:

  1. Meid, ik ben dolblij voor je (zeg maar plaatsvergangend zwanger)! Oke, ik had het graag zelf nog eens echt meegemaakt, maar ik heb het in ieder geval eens meegemaakt en weet hoe geweldig het allemaal is. Zeker als het zo'n onverwacht maar o zo gehoopt kadootje is. Dus GENIET! GENIET! GENIET! En een heel jaar thuis! WAUW!! Wat verstandig. Heerlijk. Ohhhhh ...... *valt stil*.

    En ohja, inderdaad, ik dacht inderdaad dat je ons nu had verteld wat het geslacht is. Ik trapte er in! Als je nog een (vind ik dan) origineel kleding merk zoekt: Me Too. Het is deens, kwalitatief goed, niet duur en ze hebben echt geweldige stoere jongens kleding maar die meisjes kleding .... te super gewoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan je vertellen: het gaat niet over, dat kopen van spullen. Anderhalf jaar geleden liep ik net als jij als een kip zonder kop te shoppen, zij het dat ik toen tegen alles en iedereen zei dat O. een meisje is en dus maar een minimale hoeveelheid saai beige en geel cadeau heb gekregen :) Nu zijn we weer terug in New York en zie net zo veel schattigs en leuks als toen.

    En ik kan je alleen maar virtueel knuffelen voor je besluit voorlopig thuis te blijven. Sommige moeders zeggen tegen de muur op te vliegen, maar ik vind het nog elke dag heerlijk. Echt genieten van al die eerste keren, van de glimlachjes en het tegen je aan slapen. De tijd dat ze zo dicht bij je willen zijn is maar zo kort - dan is het toch zalig daarvan zoveel mogelijk mee te kunnen krijgen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, wat herkenbaar. In de loop der jaren ook allemaal schattige babydingetjes gekocht om weg te geven. In het begin dacht ik nog leuk voor als.... maar aan het einde dacht ik daar niet eens meer aan. Totdat ik ineens zwanger bleek!!! Pas toen we wisten dat het een meisje werd heb bedacht ik me een paar weken later dat ik nog heeeel veel kadootjes voor anderen had liggen. Dat werden dus kadootjes voor ons meisje, zooo leuk. Dat had ik echt nooit durven dromen!

    Inmiddels is de kadoodoos alweer redelijk gevuld, of we daar zelf ooit nog gebruik van gaan maken, wie zal het zeggen... Maar het blijven leuke dingen om weg te geven!

    Geweldig trouwens 2 van die lieve stepzoons!

    En helemaal geweldig dat je een boss heb die je zomaar een jaar met de baby kadoo gaat geven, een beter kan je niet hebben!!!!!
    Ook al vliegt dat jaar voorbij hoor, je bent gewaarschuwd ;)

    Liefs Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kreeg kippevel bij het lezen van je stukje Edje. Zo blij voor je!! Shoppen is heerlijk. Ik heb veel van die retro shirtjes gekocht bij H&M. Kost bijna niets en staat zooooo leuk. Ik ben ook thuis 'bij de kinderen'. Ik vind het wel druk, maar ik vind het ook erg leuk dat ik alles van ze mee krijg. Inclusief alle boevenstreken:)

    Geniet ze en ik wil een fotootje van de babykamer als hij af is!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ow meis, wat heerlijk toch allemaal!
    Ik geniet met je mee hoor.

    Geweldig ook dat je een heel jaar fulltime mag moederen!!
    Zo'n eerste jaar vliegt voorbij, ik weet er alles van.
    Had je wat aan mijn draagtips? En als je nog wat nodig hebt (wiegje oid), dan roep je maar :-)

    X Naat

    BeantwoordenVerwijderen
  6. meiske toch...............wat geweldig toch.

    Doe dat,genieten, elk moment van de dag....je hebt er hard voor gewerkt!!!

    Liefs, bloen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ahh, wat superlief van de grote broers. Echt niet te doen.

    En ja. Bij Olief kocht ik ook van alles. Eerlijkheidshalve dien ik te zeggen dat ze daar bijna niets van heeft gedragen. Kuch. Want toen ze er eenmaal was vond ik ineens heel andere dingen leuk. Erg. Ja. Erg.

    En Antwerpen is vreselijk. Oh Men. VRESELIJK. Hier om de hoek: filou, vanhassels, fred&ginger, little sienna, prinses od erwt, eager beaver, american outfitters....
    Ik koop sinds ze er is nauwelijks tot niets meer voor mezelf. Dochter daarentegen heeft een collectie waar menig vrouw jaloers op zou worden. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @ Mariëlle: plaatsvervangend zwanger zelfs, nou nou ;-)
    Heb eens op die site gekeken van Me Too (kende het niet) en er zijn hele leuke kleren bij ja! Al koop ik bijna geen kleren op internet. Ik zie het liever in het echt.

    @ Vita: mijn man denkt ook dat ik na een half jaar gek ben als ik een heel jaar thuis zit, maar ik weet zeker van niet. Lijkt me heeerlijk!

    @ Sandra: ik hoop echt dat je al die spulletje ooit zelf nog kunt gaan gebruiken!!
    Ennuh mijn boss geeft het me niet kado hoor ;-)

    @ Myrthe: shoppen is heerlijk ja! Ik wil ook echt elke vrije minuut naar de stad. Zelfs snel even in mijn pauze. Kopen kopen kopen!
    Babykamerfoto krijg je pas na de geboorte hoor. Anders is het meteen duidelijk wat het wordt!

    @ Naat: tuurlijk had ik wat aan je tips! Ik heb intussen al een patroon besteld om zelf een draagdoek te maken (een Zsazsa, ken je die?) en ik wil ook nog een Sling maken. En die van jou wil ik eens live uitproberen. Inclusief J. erin!

    @ Bloem: elk moment van de dag; de hele dag lang, echt!!! Ik wens het jou ook zo toe!

    @ Astrid: Bijna niks ervan gedragen? Dan ben ik wel vreeschlijk benieuwd wat voor stijl je dan eerst leuk vond en later niet meer? En wat die nieuwe stijl dan is? De kleertjes van O die ik op je blog zie vind ik in ieder geval allemaal leuheuk! Maar dat is dus post-geboorte-wardrobe?

    Ja joh Antwepen is vreselijk! Ik heb zoooooooooo vaak staan kwijlen bij die etalages! Naar binnen mocht ik nooit van mezelf, maar ik haal mijn schade nu ruimschoots in hoor!

    BeantwoordenVerwijderen