zaterdag 25 februari 2012

Bye bye!

Lola ging gisteren voor de laatste keer naar haar crèche. Het crècheje waar we elke dag de halve stad voor moesten doorkruisen in de spits, maar wat toen de enige crèche in town was waar we (een jaar en 8 maanden later!) een plaatsje konden krijgen. Een heel leuk crècheje maar wel een beetje uit de richting en ook weinig speelruimte.

Vanaf maandag gaat ze naar een crèche om de hoek met veel speelruimte binnen en een keigrote speelplaats buiten. Een unicum midden in de stad!

Een beetje met pijn in het hart namen we afscheid, want ze heeft het er heel erg leuk gehad!




Haar laatste dag werd er carnaval gevierd met pannenkoeken als snack, schminken en verkleden.



Aan het eind van de dag kregen Lola's vriendjes en vriendinnetjes natuurlijk een traktatie mee naar huis.

Ik wilde een min of meer gezonde traktatie maken, dus werd het een appel en een mandarijn, bij elkaar gehouden door (het stokje van) een lollie met een zure mat ertussen als haar. De voetjes zijn 2 dropjes.


32 poppetjes later:


Een lief persoonlijk kaartje eraan:


En een leuk cellofaantje eromheen. Het was een succes!

10 opmerkingen:

  1. Wauw! Da's echt een origineel en GEZOND cadeautje!
    Héél leuk gedaan!
    Ze zal ook wel veel plezier beleven in de nieuwe creche!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw super!
    mag ik je verder nog iets vragen: heb een dochtertje dat ietsje jonger is dan het jouwe, en dat ook erg veel slaap nodig heeft (helaas slaapt ze niet in de bugy,maar enkel in bed). Hoe doet jouw meisje dat op de crèche? Slaapt ze daar twee keer, of slaapt ze nog eens als ze thuiskomt? Ik vraag het omdat wij er nogal mee struggelen: in de crèche wordt er enkel over de middag geslapen, en dan is mijn dochtertje 's avonds doodmoe, maar de laatste tijd ervaar ik dat ze metteen in avondslaap gaat als ik ze dan in bed leg...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Anoniem: Lola slaapt in de crèche ook maar 1x want daar wil ze (sinds kort) 's ochtends niet meer slapen. Heel gek, want thuis slaapt ze met het grootste gemak van de wereld 2x en is ze ook echt moe. Op een 'crèchedag' gaat ze dan wel rond 7 uur 's avonds al naar bed. En is dan ook helemaal uitgeteld.

    In de nieuwe crèche slapen ze sowieso maar 1x per dag, van 12 tot 2 en langer mag niet. Ben eens benieuwd hoe moe ze dan 's avonds is....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ahh... wat een lieve poppetjes heb je gemaakt! Wel fijn dat ze nu dichterbij een plekje heeft :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. bedankt voor je antwoord. Hier leggen wij ons meisje dus meestal rond 17u30 nog eens in bed, als we van de crèche komen. Anders is het zelfs tot 19u voor haar niet uit te houden...
    Nog eens zeggen trouwens dat je dochter beeldig gekleed is!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ Nienke en Sophie: dank jullie wel!

    @ Anoniem: En hoe laat haal je haar er dan weer uit? Kun je het ook niet tot half 7 ofzo rekken, en dan meteen voor de nacht in bed? Is toch een beetje zoeken hè.

    Ik haal Lola deze week de hele week om half 3 op, maar nu ligt ze dus ook weeral in bed. Had op haar nieuwe crècheje maar een uurtje geslapen dus kind is doodop!

    En dank je! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik probeer haar er om 19u terug uit te halen. Ik ben altijd blij als ze vanzelf wakker wordt, dat wil zeggen dat ik haar ritme toch niet teveel stoor. Feit is dat ze 's morgens niet vroeg moet opstaan, pas rond 08u. Dus in de creche slaapt ze van rond 12u tot 14u, en thuis nog eens tussen 17u30 en 19u. Dan gaat ze rond 20u30 slapen. Als ik er haar dagelijks rond 18u30 zou inleggen, dan zou haar hele ritme wijzigen (denk ik): niet alleen vroeger wakker 's morgens (wat wij niet zo leuk vinden), maar ook zou haar ochtend op de crèche dan ineens lang worden... Ik vind het echt moeilijk!

      Verwijderen
  7. Hé, wat moeilijk als een kind niet mag slapen als het moe is!
    Onze 2 prutsen slapen enkel nog 's namiddags, maar dat is pas zo sinds ze dat zelf aangaven. Rond 11u30-12u gaan ze slapen en dan slapen ze tot ze spontaan wakker worden, meestal tot ongeveer 15u. Soms wat minder, soms wat meer. Ze gaan 's avonds rond 19u-19u30 weer slapen en staan op rond 7u.

    Als ons kereltje wat meer moe is dan zijn zusje, leggen wij, maar ook de onthaalmoeder, hem er nog wel eens in 's voormiddags. Dit is zelden nog nodig.

    Wij hebben het geluk dat de onthaalmoeder gewoon in de gaten houdt wanneer de kleintjes moe zijn en het tijdstip van eten hier gewoon naar aanpast. Blijkbaar, merk ik nu, een grote luxe!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @ Anoniem: och weet je, volgens mij doe je het hartstikke goed! Ik doe het ook allemaal maar op het gevoel hoor! En wij hebben helemaal géén vast ritme eigenlijk. Nou ja, wel een beetje natuurlijk, maar ik doe alles gevoelsmatig. Lola slaapt wanneer ze slaap krijgt en soms is dat om 10 uur 's ochtends al en soms is dat pas om 12 uur. In het weekend slaapt ze ook (veel) langer dan door de week en daar passen we het slaapje of de slaapjes ook op aan. En ze vaart er wel bij, dus denk ik dat we het goed doen, toch?

    Gewoon doen wat jij denkt dat het beste is!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @ Liesje: zo was het in de 'oude' crèche ook hoor, dat ze gingen slapen als ze slaap hadden en ze mochten ook zolang slapen als ze wilden. Maar de nieuwe crèche is veel groter dus ik begrijp wel dat er dan meer regels moeten zijn. Deze week heeft ze nog geen enkele keer de volledige 2 uur geslapen trouwens. Maar ik heb haar dan wel nog een 2e slaapje laten doen wanneer we thuis kwamen.

    Grote crèche heeft voor- en nadelen hè?!

    BeantwoordenVerwijderen