woensdag 9 december 2015

Wolven in het bos

Kent u die film, Frozen?
Ja duh, denkt u nu vast, wie kent die niet?
Maar ik bedoel die andere Frozen film, die er eerder was by the way. Deze.
Doodenge horror waar ik enorme nachtmerries van heb gehad. En ik heb hem niet eens uitgekeken.
Of wat dacht u van deze. Nog enger dan eng. En wèl uitgekeken. Nightmares in het kwadraat.

Wolven dus, daar gaan die films over. Ik ben er geen fan van.
Niet van de films en zeker al niet van het beest.

Maar waar ik wel fan van ben, zijn wolvenstofjes. Of eigenlijk elk dierenstofje.
Love. It.
Dierenprints, dat is toch nog steeds in hè?
Volgens mij wel, en IK vind het in ieder geval nog steeds leuk, dus ik haalde een wolfje uit mijn kast dat ik ooit bij Julija's kocht, en maakte er een jurk mee.




We hadden wat quality time samen in het Peerdsbos, en terwijl we kastanjes, beukenootjes en eikeltjes zochten om een herfststukje mee te maken, poseerde Lola er lustig op los.




We moesten zelfs onze jas niet aandoen, zo'n heerlijk weer was het vanmiddag!
Ook na de shoot wandelden we lekker verder met alleen ons vestje aan.







Ik naaide 2 volledige stofbreedtes aan het lijfje voor lekker veel zwier.
Heel belangrijk voor niet meer zulke hele kleine meisjes!




Het leren 'touwtje' met de belletjes vond ik toevallig in de kast. Geen idee waar het vandaan komt en hoe lang het er al ligt (ik kan me zelfs niet herinneren dat ik het ooit eerder zag!), maar het past er perfect bij! Ik naaide in de zijnaad en aan de achterkant 4 lusjes om het op zijn plaats te houden, maar ik zal er aan de voorkant ook nog 2 maken, want nu kruipt het omhoog.




Ik voerde het jurkje van top tot teen voor lekker veel warmte.




Je kunt het niet zien, want Lola wou haar vest niet lager dan dit naar beneden doen, maar de tekening op het achterpand loopt niet door. Daar had ik net te weinig stof voor. En daar baal ik wel een beetje van. Krijg je ervan als je stof zo lang laat liggen. Vorig jaar kon een jurkje nog just fine uit een metertje, en nu nog steeds wel, als het een klein tekeningetje is, maar bij deze grote wolven dus niet. Ik heb er wel voor gezorgd dat ik geen enkele wolf onthoofd heb (al had ik er best zin in, just for fun) dus het valt niet zo op.







Patroon: SVDHZ 2
Stof: Timeless Treasures van vorig jaar
Voering: Kringloopgordijn
Vest: Filou & Friends
Gouden schoenen: Bisgaard


6 opmerkingen:

  1. Hoewel ik het niet voor alle soorten van deze stofjes heb, vind ik deze wel heel leuk! En als Lola nu al haar truitje niet wil afdoen, dan zullen we die net-niet-onthoofde wolven toch niet opmerken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het staat die leuke meid van je erg leuk! Ze wordt ook echt groot! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi, en wat een mooi modelletje heb je toch. Elke keer als ik foto's zie moet ik aan het voortraject denken. Wat een heerlijk knap wondertje heb je toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een beetje zwier in t leven is belangrijk niewaar :) prachtig stoer jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hou helemaal niet van enge wolvenfilms, brrrr, maar voor een kleedje mag het dan weer wel! Super mooi.... En dat peerdsbos, dat kennen we hier ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige kleuren en je hebt daar het perfecte decor voor je foto's!

    BeantwoordenVerwijderen