dinsdag 10 augustus 2010

Houdini heeft m'n fiets gepikt


Man kocht 2 weken geleden een nieuwe oude opafiets met 2 stangen en een rekje voorop. Een superleuk fietske. We kochten het bij een mannetje dat oude fietsen opknapt en verkoopt. Voor 25 Euri. Geen geld.


En daar hebben we welgeteld maar liefst 7 dagen plezier van gehad. Toen werd hij gepikt. Husby kwam terug van gitaarles en weet absoluut zeker dat hij zijn fiets met de ketting aan het hekje voor ons huis heeft vastgemaakt. De volgende morgen zat het slot nog vast aan het hek en de fiets was weg. Rara hoe kan dit? Tenzij Houdini himself hem heeft gejat, lijkt het mij onmogelijk om een fiets die vastzit met een dik kettingslot te bevrijden, maar het slot niet door te zagen. Maar ik ben geen fietsendief natuurlijk dus ik weet er niks van.

De vriendelijke fietsenjatter had toch nog een klein beetje een geweten, want ervoor in de plaats had hij een lillik oud wrak met lekke band en kapotte ketting, tegen onze gevel gezet. Ter compensatie ofzo. En bedankt asshole. Die hebben we dan maar aan de ketting gelegd in het kader van *beter iets dan niets*.

3 dagen na de Grote Verdwijntruc werd er aangebeld. Een meneer die zei dat zijn fiets tegen ons huis stond en of hij die asteblief terug mocht hebben. Zijn fiets was 2 maanden daarvoor gepikt. Je moet maar geluk hebben om je gejatte fiets terug te vinden! En in een heel andere wijk van de stad dan ook nog.

Anyway, nu hebben we dus geen enkele fiets meer. Jammer van het fietske, maar wat ons nog meer bezighoudt is: hoe hebben ze die fiets kunnen stelen zonder het slot door te zagen? Ik wil die truc weten.

Als u Houdini-capaciteiten heeft en u weet het, zeg het ons! En als jij die verrekte fietsendief bent: geef m'n fiets terug!

4 opmerkingen:

  1. Wat een grapjas, die dief, om steeds zijn oude wrak weer in te leveren?! Balen, dat wel. Kost een hoop geld, goede fietsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij kun je met een afgeveild sleuteltje o.i.d. sommige sloten wel openen. Maar ik betwijfel dat een dief die dat doet, het slot daarna ook weer dicht klikt. Dus mijn vermoeden: manlief heeft het slot niet om de fiets gedraaid, maar er langs. Ofzo....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schijnt dat er ook lopers in omloop zijn, waar je dus alles mee open krijgt. Ik ben toch zo blij dat ik een durp woon en een garage heb. Ik sluit de fiets wel ook nog in de garage af, heb een fietsenjat trauma aan m´n studententijd overgehouden..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Mamalien: grappige dief ja. Not.

    @ Marieke: Dat dacht ik ook, maar hij weet absoluut zeker dat hij hem vastgelegd had!

    @ Joeltje: Daar dacht ik ook al aan, aan een loper. Wij hebben ook een garage gelukkig, waar we onze "goede" fietsen (op slot!) hebben staan, maar die is 100m van ons huis, dus voor het gemak hadden we een goedkoopje tegen het huis gezet.....En ik heb ook een fietsentrauma uit mijn studententijd. 5 fietsen gepikt!

    BeantwoordenVerwijderen