donderdag 30 september 2010

Een heleboel foto's en een bitteken tekst



Ik word groot. En het gaat veel te snel naar de zin van mijn mama. Ik weeg intussen 5.7 kg en meet 59 cm. Ik haal met rasse schreden mijn leeftijdgenootjes in en zit nu bijna op de middencurve. Gemiddeld kom ik per maand 1 kilo aan. Het consultatiebureau is zeer tevreden over mij!

Ik heb prachtige blauwe oogjes en mijn haartjes veranderen dagelijks van kleur. Soms lijken ze meer rood, dan weer blond en soms ook donker. Ik ben net een cameleon. Mijn wimpertjes zijn donker en mijn wenkbrauwtjes zijn heel licht blond. Eigenlijk ben ik best wel een lekker stuk. Al zeg ik het zelf.

Ik lach en kraai de hele dag door en ik wil graag overal bij zijn. Boxen zijn voor babies en liggen is voor watjes. Zitten wil ik. En dan liefst opgetrokken worden aan mijn handjes totdat ik op schoot rechtsta. Dolle pret vind ik dat!!

Fototoestellen zijn stom en als mama weer eens met zo'n ding boven mijn hoofd hangt, stop ik altijd met lachen. Jammer hoor, want ik ben echt heel mooi als ik lach. Als ik niet lach trouwens ook. Zelfs als ik huil ben ik mooi.

Als mama of papa een kus op mijn mond geven steek ik altijd meteen mijn tong uit. Tongen is lekker. Daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen, zeg ik altijd maar.

Kakte ik de eerste 3 maanden minstens 5x per dag, een paar weken geleden kakte ik ineens 4 dagen niet. Ik dacht ik laat mama en papa even schrikken. Mama had bijna de dokter gebeld, totdat ik 's avonds ineens de meest ranzige luier ever scheet. Nog goorder dan deze zei mam. Ze zei tegen papa dat een rioolontstopper nog minder werk heeft om een hele wijk te ontstoppen dan dat zij had met deze kakzak. Maar dat is heel erg overdreven hoor, vind ik. Mama heeft me met 2 vingers in bad gehesen en me een avondje laten weken. En toen was ik weer fris en fruitig! Ik heb dit grapje trouwens nog een paar keer uitgehaald hoor want ik vond het wel leuk! Ik kak nu gewoon altijd om de 3 of 4 dagen.

Goed. Wat hebben wij allemaal gedaan de laatste tijd? Zie my life in pictures:

Mijn nageltjes worden veel te vaak geknipt. Minstens 2x per week. Ik vind het namelijk heel leuk om mama te krabben in haar décolleté. Liefst met scherpe nagels natuurlijk, maar mama vindt dat minder. En daarom vindt zij het nodig dat ik geen nagels heb. Pfff.



Ik heb al heel veel 'eerste keren' gehad. En in dat kader gingen wij vorige week voor het eerst zwemmen. En ik vond het leuheuk! Ik viel wel na een uur al in slaap, zo moe was ik!



Ik huilde wat:



En ik lachte wat met mijn grote broers. Die in het echt trouwens geen rood gezicht hebben.



Ik ging naar Amsterdam met papa en mama en we aten daar een pannenkoek. Onder andere.



Ik dronk een biertje.



En ik maakte een broodpudding. Mama hielp me daar een beetje bij. Maar ik deed het meeste werk.



We gingen hier naartoe en mama vond dat ze best wel weer nieuwe stofjes mocht kopen. Voor mij. Maar ze hield het netjes zodat ze geen gezeik met papa zou krijgen zodat ze niet teveel stofjes mee naar huis zou slepen.



We bekeken mijn kast eens en kwamen tot de conclusie dat 1) veel van mijn kleertjes al te klein zijn en 2) dat ik meer kleren heb dan mama dus moet mama snel wat kleren bij gaan kopen want dat kan natuurlijk niet!



En verder ben ik gewoon een beetje adorable en heel erg lief geweest. Zoals altijd eigenlijk.









9 opmerkingen:

  1. OOOh, die met dat vestje en die muts, die is echt veeels te lief en schattig.
    Wat een heerlijk meisje heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oohhh... Ik zuig alle foto's en anekdotes als een spons in me op. Wàt een lekker meisje ben jij toch! Echt genieten.
    Kusje van Jill!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. *zwijmel zwijmel* wat een dotje. Die foto met het mutsje is ubercutest!! En die plons heb ik me rot om gelachen.
    Maarrreeehhh, haar broers hebben geen rode gezichten in het echie maar haar paps en mams zien ook nogal rood. Toch niet van schaamte?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat lief ende schattig!

    Wanneer ik naar de opgepimpte Balkenende look a like ben geweest kom ik misschien inderdaad even stiekem even in haar wiegje kijken. Ter inspiratie enzo. Of hebben jullie al een zwembad en kan ik wegens teveel jaloersmakende facetten -ik bedoel, een baby is al erg genoeg natuurlijk- beter wegblijven?

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gosh she is cute!
    Die met dat mutske en haar schalkse blik is ook mijn favoriet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jaja, een lekker ding. Mooi en alweer heel erg groot..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zucht. Ja ze is lief. En mooi. En groot. En slim. En ze beleeft al zoveel. Ik meld bij deze mijn zoon aan als potentiele huwelijkskandidaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh oh OH. Moet echt snel langskomen met Julianneman. Maar heb het zo druk. Aarrgg.
    Heb al moeite om fatsoenlijke afspraken met de kiné te maken. En als ik ze dan heb, vergeet ik ze weer. Oeps.

    Maar Lola rules. Wat is ze MOOI! En ik kom echt snel. ECHT.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schatje! Maar wat zie ik nou bij die eerste foto?? Geen mooie hoes om het aankleedkussen? Was hij tussen de bedrijven door toch zomaar vies geworden?? :-D

    BeantwoordenVerwijderen