donderdag 2 september 2010

Schatten op zolder

Mijn moeder is onlangs verhuisd. En dat is me toch leuk! Voor haar natuurlijk, maar ook voor mij. Er kwamen namelijk naast een heeeeleboel zooi hele leuke dingskes uit de kast gevallen.

Zolang ik me kan herinneren, naait mijn moeder al. Al onze kleren vroeger (tot vervelens toe) maakte ze zelf. Ik heb de liefde voor kleding maken en het naaien geleerd van de master herself. Al sinds mijn prille jeugd, waren we vaak samen aan het naaien en andere leuke dingen aan het maken.

De laatste jaren naaide mijn moeder kleertjes voor de missie in Bolivia. Ze kreeg van iedereen stofjes voor dat project. Zelfs van gordijnstofrestjes die ze uit een meubelzaak kreeg, maakte ze de mooiste rokjes. Heel leuk allemaal. Maar nu het nonnetje dood is, lagen al die leuke stofjes daar maar. Tot dochter Edje langskwam en zei "gimme gimme gimme!". En zo ging ik naar huis met dit:



En met dit:



En een hoop meisjestasjes en haarspeldjes nam ik ook mee, want ze struinde ook rommelmarkten af op zoek naar tassen voor de schoolboeken van de Boliviaanse kids en haarspeldjes en elastiekjes. Alles wat te duur was voor hen om zelf te kopen eigenlijk, kocht ze en stuurde ze op.

Elke gek heeft zijn gebrek zeg maar.

En nu ben ik dus iets aan het maken voor Lola's kamertje met de eerste 5 stofjes. 4 geruite en 1 effen. Alle 5 gecombineerd in 1 projectje. Het eindresultaat laat ik u volgende week pas zien want wij zijn morgen 5 jaar getrouwd (5 jaar alweer!!??) en gaan naar Amsterdam voor 3 daagjes.

ps 1 het zijn eigenlijk veel meer stofjes dan ik hier laat zien, maar dat mag Man niet weten en hij leest mee hier. Ik mag namelijk geen stofjes meer in huis halen van hem omdat ik nog 4 dozen vol heb staan. En daar moet eerst minstens de helft van op voordat ik iets nieuws mag kopen. Maar ik luister nooit naar hem. Dus.

Oh hoi schatje! Je hebt het al gelezen? Love you!

ps 2 even OT maar wel joepie: Ik zit eindelijk terug op mijn gewicht van voor de zwangerschap! Die laatste halve kilo bleef er weeeken aanhangen en ging er maar niet af. Niet dat ik er ook maar enige moeite voor gedaan heb, maar toch. Jeuj!

8 opmerkingen:

  1. Als je geen nieuwe stofjes mocht kopen, voordat de rest eerst grotendeels opgebruikt was, dan heb je dat toch netjes gedaan. Het is toch niet dat je de stofjes gekocht heb....
    En er worden dingen gemaakt, dus komt het vast wel goed.

    Maar als je eenmaal zo'n stofjes verslaving hebt, dan ben je helemaal verloren

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oe, spulletjes van zolders zijn bijna altijd leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, dat dacht ik ook, je hebt ze toch niet gekocht??

    Enne, maar 4 dozen? :-D daar ga ik *schaam* met een paar 100% overheen :-S

    Maar superleuk zo dingen krijgen! Ben heel benieuwd wat je gaat maken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Lottebees: het gaat ook niet over het kopen, maar over teveel plek innemen en 'eerst opmaken wat je hebt' dus...

    @ Cisca: bijna altijd ja. Bijna. Want er kwam me toch ook een boel lilliks naar beneden gevallen!

    @ Creadientje: Oei hoeveel dozen heb jij dan? Bij mij zijn het wel 4 van die grote verhuisdozen he. Maar eigenlijk doe ik het dus zo slecht nog niet ;-) Lees je dat Husby??

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Woei, wat bewonder ik toch jouw creativiteit. Ik zou alleen kunnen bedenken dat zulke lappen stof handig zijn om een tent mee te bouwen.
    Die worden hier momenteel regelmatig gebouwd. Tenten. En altijd heb ik dekens/stof te kort.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En wat ik helemaal vergeet door al die stofjes, GEFELICITEERD!! 5 jaar. Wat lang zeg.
    Oh, oeps, wij in oktober ook ;o).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Volgens mij heb jij komende tijd helemaal geen tijd om te bloggen... Veel te druk met al die leuke stofjes enzo! Gefeliciteerd met jullie trouwdag, hoop dat jullie fijne dagen in Amsterdam hebben gehad! Ik ben een nieuwe weblog begonnen. Als je via de oude even je mailadres doorgeeft, stuur ik je de nieuwe link. Als je wilt :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik mag ook geen nieuwe stofjes meer halen. Maar morgen moet ik naar de markt voor nieuwe biasband en ik vrees... dat me nog wat aan de vingers blijft plakken. Tis het enige wat ik nog kan, naaien. Ik kan niet meer wandelen en niks.. dus ja..
    Prachtige stoffen!

    En nu al 3 dgn weg ZONDER het meisje? Pff.. ik deed een jaar over 1 dagje/nachtje. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen