donderdag 31 oktober 2013

Recykleer oktober

Al bijna november en ik heb mijn Recykleer van Oktober nog niet eens gepost. Ik wou wel en het projectje was ook al even klaar, maar mijn kindeke Wou Maar Niet Op De Foto. Zucht. Dus toen gisteren vriendinnetje F kwam spelen zag ik mijn kans schoon en pakte beide koters bij hun lurven (met 2 paar benen heb ik sneller alles gefotografeerd en met z'n twee was een fotoshoot wèl de grootste lol) en met de belofte van een lekker ijsje lukte het om een paar foto's min of meer ok te schieten.

Vindt u het ook zo jammer als het kruis van leuke maillots (oftewel kousenbroeken) op de knieën gaat hangen bij uw dochter? Ik wel. Vaak is de maillot zelf nog zo goed als nieuw en past het voetje nog prima, maar is het been van uw prinses dus ineens gewoon zoveel gegroeid. Dus wat doen we dan met die leuke maillot? We maken er kniekousen van! Want kniekousen vind ik ook zoooo leuk staan bij kleuters. En bij volwassen vrouwen ook, trouwens. Jammer dat ik niet meer uit mijn maillots groei.

Ik nam eerst een paar simpele effen maillots om te proberen.  Je knipt de maillot net onder het broekje af, zoomt hem om met een elastiek ertussen en versiert hem met wat je in huis hebt. Piece of cake. Hier vind je een tutorial (superleuke blog trouwens, kent u die al?)

Ik  was begonnen met de bruine en de blauwe maillot van hieronder en ik had ook nog een oranje maar die heb ik een beetje verpest omdat ik er een lintje opnaaide dat er helemaal suf uitzag toen het klaar was, dus die heb ik alsnog weggegooid want tornen in maillots is echt geen aanrader. Maar toen ik in de 'te klein doos' ging kijken vond ik nog een aantal maillots die eigenlijk helemaal geen versiering nodig hadden, alleen een schaar en een elastiek.


Ok, roze weren we tegenwoordig uit onze garderobe, dus ik weet niet of we die aan gaan doen (die roze met bloemen heeft ze trouwens als maillot zelfs nooit gedragen), maar ik moest toch ergens op oefenen hè?

 
 
De blauw-met-gele-strikjes past perfect bij Lola's nieuwe rokje!
Ik had dus eigenlijk bij elke kous een bijpassend rokje/broekje klaarliggen en had ook leuke poses in gedachten, but what was I thinking? Een Kleuter Doet Niet Wat Moeders Wil.


 
 


 
Neem uiteraard wel rekbare bandjes anders kan het been er niet in.
Ook een naald met stompe punt nemen, anders komt de elastiek er af en toe doorgepiept. Been there, done that.


 

 

14 opmerkingen:

  1. supertip! ik heb er hier ook nog wat liggen die ik kan pimpen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. super idee. Dochter wil helemaal geen kousenbroeken meer aan. Ik ga er ook pimpen. Bedankt voor de supertip.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super! Dat ga ik ook eens proberen. Alleen sneuvelen broekkousen hier eerder aan tenen en knieën al voor dat ze te klein worden. :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig idee! Ik onthou het voor als-de-moment-daar-is ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die blauwe met dat geel strikje vind ik heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is leuk! Ik koop soms ook kinder kousenbroeken als ik voor mezelf niet de juiste kleur kniekousen kan vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig idee! Heb het meteen gepind :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat deed ik ook al eens, toen de dochters nog klein(er) waren! De jouwe zien er ook geweldig leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een leuk idee..; heel mooi ...jammer genoeg vallen er hier steeds gaten in de kousenbroek aan de tenen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow, dat is goed gevonden! Dedju, heb er net een paar weggedaan :(
    Groetjes Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Slim idee ik heb alleen nooit gaten op de knieen maar meestal de hakken of tenen door gesleten ;)

    BeantwoordenVerwijderen