dinsdag 30 december 2014

Mijn 10 van 2014

Er waait een stokje in naaiend Blogland en ik kreeg dat van haar toegeworpen. 
Dus hieronder mijn '10 van 2014'. Al heb ik een beetje gesjoemeld en er 10 gebeurtenissen van gemaakt, maar met meerdere foto's. Kon niet kiezen ;-)

1. Eén van de vele blogdates die ik in 2014 had. 
In de zomer van 2013 hadden we al een blogmeet in Brussel gedaan met ditzelfde groepje, en dat was zo leuk, dat we er in Antwepren nog eentje organiseerden. We gingen langs een boel stoffenwinkels en bezochten het ModeMuseum. Er was zelfs een naaiende man bij, jawel! En kijk rechts wie er ook op kwam dagen?! 




2. Weekendjes weg. 
Een weekendje in de Ardennen, waar we veel en heel graag vertoeven, bij vrienden. Morgenavond gaan we er ook weer heen. We wandelen, kletsen, doen spelletjes, bbq'en (ook in de sneeuw, heerlijk!), eten en drinken (te)veel en luieren. Repeat.  




De honden gaan uiteraard ook altijd mee uit wandelen in de Ardennen. Eén van die 3 labradors is de onze, maar ik zie begot niet dewelke op deze foto...




Ook aan onze Vlaamse kust zijn we regelmatig te vinden voor een weekendje. Zomer of winter, altijd lekker en leuk. 




3. Een weekendje weg met de Ge(s)tikte Wijven!! Wat was dat gezellig! Zo gezellig, dat het volgende weekend in mei 2015 alweer geboekt is. Een heel weekend naaien en gezelligheid, zonder te hoeven koken of kids te entertainen. Wat wil een mens nog meer?! 




De opbrengst van dat weekend heb ik nooit geblogd bedenk ik me nu. Voilà, hieronder dus. Yep, dat is al wat ik op een heel weekend in elkaar gestikt heb. Naaien en kletsen tegelijk = véél tornen, blijkbaar.....












Wat was dàt leuk zeg! 




5. In de Paasvakantie ging Lola voor het eerst mee skiën. We zaten met 7 volwassenen en 12 kinderen in een groot huis, en Lola was het kakkenestje. Ze had wat problemen met het alleen op skiles gaan, maar voor de rest vond ze het fantastisch. Hier is ze ski's aan het uitzoeken. Uiteraard met een prinses op, want prinsessen heeft ze in 2014 ook helemaal ontdekt. Sterker nog, ze is er zelf één! 




6. Lola's 4e verjaardag. En ook gewoon omdat ik dit zo'n schattige foto vind <3 p="">



7. Onze vakantie in Amerika deze zomer. Met als (1 van de) highlight(s) de ontmoeting met Bill en Lois, waar ik als 18-jarige een jaar bij gewoond heb in San Diego, California. Ik had ze in 2000 voor het laatst gezien!

Daaronder lekker relaxen aan een Californisch strand. De broers graven Lola in. En zij vindt die entertainment maar wat leuk.







8. Uit eten gaan deden we ook graag het afgelopen jaar. We gingen naar The Jane toen het nog niet zo lang open was. We wonen dan ook bijna in Sergio zijn achtertuin. Zalig eten, maar voor de rest toch een ietsiepietsie tegenvaller.




Als de kat papa van huis is, dan maken wij er een meidendagje van!! Lola mag dan kiezen waar we gaan eten. De ene keer is dat bij Ikea (vindt ze geweldig!) en de andere keer eten we een wafel of een pannenkoek. Maar ook sushi of pita eet ze héél graag!







 9. Uitstapjes.
We beleefden allerlei leuks in Technopolis, waarvan ik dacht dat Lola daar nog te jong voor was, maar nee hoor. Vooral de afdeling voor de 'grote kinderen' vond ze leuk. Uiteraard.




En vorig weekend gingen we de ijssculpturen in Brugge bekijken met de neefjes. Aanrader!!




10. En tot slot bakten we nog een taart voor papa die op Kerstdag jarig is. 




En deze laatste foto is een toegift, omdat ik een beetje verliefd ben op deze foto.
En op dat meisje.



Ik gooi het stokje naar een paar vriendinnetjes van de Ge(s)tikte Wijven: 
Kom op, jullie hebben nog 1 dag ;-) 

14 opmerkingen:

  1. mooi lijstje van foto's :) duidelijk heel veel toffe momenten gehad in 2014, maak van 2015 een even tof jaar :-) allicht komen we elkaar wel nog eens tegen :-) en geniet van jullie weekend (waar ik toch een klein beetje jaloers op heb ha ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh, wat een leuke foto's om naar te kijken!!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's! Die laatste is idd super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er uit als een gezellig sociaal en smakelijk jaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die dochter van jou is zo ubercute! En dat verjaardagskleedje! Wauw! Ik ben vereerd dat ik wel twee keer in de top 10 voorkom :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zalig om doen he ! Weer alles even herbeleven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke tien om te zien!
    Het is duidelijk wie bij jou de grootste plaats in je hart inneemt!

    (zeer terecht ook)

    Fijn eindejaar,

    Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben zo jaloers op jou Amerikaanse reis. ;-)
    En die laatste foto vind ik top! Een Little fashionista ;-)
    Zeker van de mama mee gekregen.
    Ik wens jullie en iedereen een dubbel zo plezant 2015! :-)
    Bizoe!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een guitig snoetje heeft ze toch die Lola :p
    Bedankt trouwens voor het stokje, het is leuk even stil te staan bij wat je het afgelopen jaar allemaal gedaan hebt. Even weer nagenieten. Toch schrik ik er telkens van hoe veel we toch ook weer vergeten.
    Geniet in ieder geval van elke moment van 2015!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke fotocollectie heb je bij elkaar gesprokkeld. En zo een naaiweekend, daar droom ik van. Dus mocht er een plaatsje vrijkomen? Geniet van 2015!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Och ja, die laatste foto. Die is ook echt top. Maar eten bij Ikea ..... dat doe ik nou weer liever niet ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk overzicht! Die hondenfoto is echt een mooie compositie..
    Een gezond en creatief 2015 gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik hou enorm van die overzichtjes!
    Leuke foto's. :-)

    BeantwoordenVerwijderen