woensdag 9 maart 2016

Een gerecycleerde hotpants

Dus. Ik moest een zwarte hotpants maken van mijn dochter. Die bij haar niet meer zo nieuwe Dr Martens past. 
Ik gehoorzaamde gedwee.

Hij is al een tijdje af, en Lola is er helemaal dol op.

Ik kwam een broek tegen die te klein is geworden ik niet meer leuk vond voor mezelf, maar die wel nog heel erg goed dienst kon doen als hotpants voor Lola!
Je zou denken dat zo'n klein broekje met gemak uit een hele grotemensenbroek zou kunnen, maar ik heb serieus moeten passen en meten. Uiteindelijk heb ik het achterpand in 2 moeten knippen, en daar het naadje gemaakt wat doorgestikt moet worden, dus je ziet er niks van. 




Het resultaat is helemaal naar mijn -en nog belangrijker naar Lola's- zin!
Ik vind dat ze er zo megaleuk mee staat! 




We hebben uiteindelijk niet eens de Dr Martens eronder gedaan, maar haar zwarte laarzen, want dat stond nog cooler. Lekkere stoere chick van me!




Het is niet goed te zien op de foto, maar het biesje aan de zak is van een glanzend stukje stof dat ik nog had liggen. Voor net die extra touch.








Mijn nietmeerzokleinmeisje met haar lange haren en haar eigen willetje <3 p="">



Love her to the moon and back!!!




Patroon: Jacob van Zonen09, maar dan een hotpants-versie
Stof: een oude broek van mezelf
't-Shirt: Zara
Vestje: Zeeman

7 opmerkingen: