woensdag 2 maart 2016

Op z'n hondjes

Het probleem van teveel stof hebben, is dat veel stoffen te klein worden. Te klein om dat schattige jurkje nog uit te maken dat er vorig jaar nog wel uit gekund had, maar waar je toen niet aan toe kwam. 

Zo ook met dit stofje vol hondjes en poesjes, dat ik een hele tijd geleden cadeau kreeg. Dit rokje moest eigenlijk een jurk zijn, en dat had het ook wel kunnen zijn, maar dan zou ik honden en katten hebben moeten onthoofden en/of vierendelen, en daar zou ik slapeloze nachten van gehad hebben, dus dat deden we niet. 
In de plaats daarvan werd het een heel wijd rokje, van 2x de volledige stofbreedte. 
Met een platte tailleband aan de voorkant en een elastiek vanachter. 

En verder valt hier helemaal niks over te zeggen! 
Paar foto'kes dus!



















Patroon: 2x de stofbreedte
Stof: Gekregen. Designer staat er niet op.
Vestje: Alweer dat Van Hassels vestje. Ik zei toch dat het overal op ging?

Schoenen: Bisgaard

9 opmerkingen:

  1. Zo herkenbaar, ik ga volgende week deftig grote kuis doen in mijn lapjes. Want ook hier zijn de lichaampjes te groot geworden voor schattige jurkjes. Hopelijk krijg ik er ook nog een paar zwierige rokjes uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gedaan en herkenbaar, de lapjes worden snel te klein!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk rokje!! Zou zo in de winkel kunnen hangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Whahaha, die titel alleen al geweldig!! Maar de rok ook. Een echte prinsessenrok zou roos zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Recht uit de etalage geplukt. Machtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat zou zo van een dure boetiek kunnen komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie oplossing; die tailleband! Je doet dan gewoon een halve aanpassende tailleband vooraan en achteraan een (dubbel?) zo lange die bijeengerimpeld wordt adhv de elastiek? Of hoe moet ik me dat voorstellen (en er zelf aan beginnen ;) ?)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik neem de tailleband 5cm langer dan de heupomtrek.
    Voor de tailleband vanvoor neem ik dan de helft vd tailleomtrek en de rest is voor de gerimpelde achterkant.
    De brede elastiek naai ik in de zijnaad vast, maar je kunt ook 2 knoopsgaten maken en met een knoopsgatenelastiek werken.
    Hopelijk is dit wat duidelijk??
    Succes!!

    BeantwoordenVerwijderen