woensdag 17 april 2013

Een A-lijntje met plooi

Ik maakte nog een jurk uit 'Zelfgemaakte kleertjes'. Jurkje Leila deze keer. Alweer met een eeuwenoud stofje.


De schuine strook aan de onderkant was niet gepland, maar ik vond het jurkje, uiteraard nadat ik alles al in elkaar had genaaid, veel te kort. Jurk Lola paste zo goed dat ik zonder meten ook meteen jurk Leila gemaakt heb, maar dat is inderdaad maar een minijurk vergeleken bij de Lola. En dat wou ik niet. Een strookje dus maar met een biaistje ertussen.


Mèt plooi aan de voorkant, maar zonder de voorgeschreven zakjes (jammer, Lola) want die vond ik er teveel aan bij dit stofje.



En kijk, dit wijdere jurkje past wel rond mijn paspop!
Het patroon door laten lopen lukt steeds beter, maar is nog steeds niet perfect...


En zo ziet het hele handeltje er live uit voor een spiegel in ons Marokkaans hotel.

8 opmerkingen:

  1. Superlief jurkje (en schoentjes)!

    En ineens een hele berg haar. Grappig om te zien hoe dat in hetzelfde tempo gaat als bij mijn meisje (wier haar we dezer dagen in een ouderwetse bob houden, want anders is het half krul en half stro).

    Fijne dag! Vita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk je nog eens te horen Vita!
      Bij ons ook één en al stro. Zonder krul helaas. Als ze 's ochtends uit bed komt zit er een weelderig vogelnest achter op haar hoofd waar bijna niet door te komen is. Ik wacht nog steeds ongeduldig tot ze een staartje kan....

      Verwijderen
  2. Als ik ooit nog eens tijd krijg om mn naaimachine op tafel te zetten, ga ik ook leuke jurkjes bakken voor meisje. heb nog even tijd, voor het zulke mooie dingen gaan zijn. meisje is nog heel mini

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook dit is een mooi kleedje... we moeten weer cijfers en letters invullen voor we een reactie kunnen plaatsen weet je dat?

    BeantwoordenVerwijderen