woensdag 26 augustus 2009

J.ointen en Pukkels


Ik deed dus een festivalletje. Alwaar je al s.toned werd van alleen maar te ademen. My God er werden me toch toeters van j.ointen geblowed! Nou heb ik in mijn tijd heus ook wel het één en ander gerookt en/of geknabbeld en ik heb zelfs een keer eigenhandig een spacecake gebakken, maar ik kreeg er alleen maar heel veel slaap van. En heb de laatste keer (tig jaar geleden hè mensen) op m'n knieën boven de pot gehangen, dus ik liet het j.ointengeweld *ook* deze keer fijn aan me voorbijgaan. Moet er niet aan denken om op m'n knieën boven een Dixie te hangen.
Pukkelpop dus. En pukkelig dat het er was! Nog nooit zo'n bende bezopen 15-jarigen bij elkaar gezien! Ok wel, maar das lang geleden. Ik zou me bijna oud gaan voelen. Bijna hè, want dat ben ik natuurlijk niet. Ik zeg piep en ik zeg jong. Dus ik hupste en hopste lekker mee met de jongelui. En at een vette bak friet met een dikke klodder mayoketchup. Ketchup is 0 punten hè. Dat friet 1000 punten is negeer ik gewoon even. En een fricandel, die at ik ook. Lekkere festival-freet.
Ik was bijzonder gecharmeerd van Air Traffic (wat een stem!) en the Airborne Toxic Event. Ook de Ting Tings waren geweldig. dEUS was ok. Maar mijn grote favoriet was Snow Patrol. Lekker ding die Gary Lightbody. Gary Lichtlijf. Wat een naam. Beetje slungelig, maar leuke vent. Kwam bij dEUS ook nog even on stage om een nummertje mee te zingen. In een gek ruitjesbloesje.
En toen wou ik hier een Youtube filmpje zetten, maar het lukt me nog steeds niet om dat te uploaden. Zal waarschijnlijk iets heel simpels zijn, maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar aarrgghghh!
Tijdens 'Midlife Crisis' van Faith no More (heb ik niet gezien) wilde een lichttechnicus van la Roux effe een stagedive'je doen. Maar hij kwam een metertje te kort en vloog tegen de dranghekken. Head first of course. Auw. Pijnlijk maar ik moet er stiekem toch een beetje om lachen. Wat zou hij gedacht hebben? 'Hmm, best ver, maar misschien kom ik er wel?' De zanger van Faith no More stopte met zingen, ging kijken, zei 'that is fu.cked up!' en zong weer verder.
In de VIP kwam ik een dame tegen met een 2 maanden oude baby in een draagdoek. Op een festival! Call me oldfashion, maar dat zou ik nooit doen met mijn baby. Is 'tie al doof voordat hij kan praten! Zou u dat doen, een baby meenemen naar een festival waar keiharde muziek gespeeld wordt??
Dat was de festivalzomer weer voor mij. Tot volgend jaar!
Verder gingen we deze week naar de psycholoog, waar we sinds enkele maanden braaf heen gaan. Veel mensen hadden het me al heel lang aangeraden omdat het kinderloos blijven nu wel heel erg dichtbij komt, en het steeds moeilijker te verwerken is, maar ik wilde niet. Dacht dat het vroeg of laat wel zou lukken en dan zou ik geen psycholoog meer nodig hebben. Was I wrong. Het is echt wel fijn om met een onpartijdige persoon te praten. Hoewel, praten. Veel meer dan huilen en snikken doe ik daar eigenlijk niet. Maar toch, fijn.
En ik zou dus vanavond gaan hardlopen hè. Echt. Deze keer ging ik het zeker doen. Maar ik ging niet. Husby belde en stelde voor om in de stad te eten op een terrasje. Hmm moeilijke keuze: Terrasje? Hardlopen? Terrasje? Hardlopen? Het was een close finish maar het terrasje heeft nipt gewonnen.
Nu ben ik rommelspullen aan het uitzoeken. Rommel is my middle name dus ik heb wel teenentander in da house. Ik moet verhuizen hè, dus alles wat we een jaar niet gebruikt hebben moet het veld ruimen vindt Husby. Ik ben alleen niet zo goed in weggooien. Ben eigenlijk heel slecht in weggooien. Maar zaterdag ga ik op de rommelmarkt zitten en dan gaat de helfteen klein gedeelte van onze inboedel weg. En alles wat niet verkocht wordt, gaat daarna in een grote container. Ik gooi weg! Goed van mij hè?

5 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat jij mij een bezoekje bracht!

    I love dEUS. Doet me denken aan vroeger... ;-)
    En met een Kobus in de buik ging ik naar veel festivalletjes en ik nam haar ook veel in de draagdoek overal mee naar toe, maar een festivalletje met twee maanden gaat misschien wat ver.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Ed,

    (Over die video: kan je bij YouTube niet gewoon de link waar "insluiten" bovenstaat kopieren en in je bericht plakken? Volgens mij moet dat werken.)

    Ik hoop dat je volgend jaar niet naar pukkelpop mag omdat je een gevulde draagdoekbezitster bent tegen die tijd. Heel veel sterkte met deze doodenge tijd.

    En rennen? Pft. Is zooo 2005.

    Groetjes, Louise

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Cisca: hoi en welkom!
    In de buik kan ook best! En met kids kan ook. Maar zo'n klein beebje vinnikzielig.

    @ Louise: nog een keer aaarrrggghhh want het lukt nog steeds niet! Ik heb geen 'insluiten' link! Of ik zie hem in elk geval niet. En heb de pagina miniscuul afgespeurd.

    Jajaja dat hoop ik ook! En ook voor jou. Want jij was toch ook een festival-meisje?

    Indeed. Denk dat ik het maar helemaal ga afblazen. Moet toch een btje met m'n tijd meegaan niewaar?!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lastig... Ik zie dat de pagina's van YouTube zijn verandert. Ik krijg wel insluiten te zien, maar pas wanneer ik op een video dubbel heb geklikt en die opent in een ander scherm (waar de de video ziet en eronder de commentaren). Daar zie je rechts naast de video een kader waarin oa 'insluiten' staat.
    Mja, misschien werkt dat heulemaal niet....

    Ik was niet echt een festivalmeisje. Ik ging wel, maar ondanks de muziek. Ik was meer het hangeninhetgrasmetbiermensenkijken meisje.

    Zet hem op! (maar niet met rennen he? Allee, da nie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Louise: ik denk dat ik hier gewoon te blont voor ben want dat kader zie ik wel maar ik kan niks insluiten...
    Volgens mij moet ik ook eerst converten met een programma, maar ook dat lukt niet goed. Ga er vd week eens goed voor zitten, want dit moèt me lukken. Haat het als iets niet gaat zoals ik wil!

    BeantwoordenVerwijderen