zondag 23 mei 2010

Edje gaat vreemd!

Hey! Weet u waar ik ben? In the hospital!
Ja man, ik dacht laat ik 's effe een nachtje vreemdgaan. En dat is dus een primeur voor mij hè, want het is de allereerste keer dat ik op een ander slaap dat ik in een ziekenhuis lig!

Ik had afgelopen nacht knallende koppijn en omdat dat een symptoom van verergerde zwangerschapsvergiftiging kan zijn, gingen we in het holst van de nacht 's ochtends om 7 uur weer maar eens richting Spoed. Moest 1.5 uur aan de monitor gaan hangen (normaal is dat maar een half uurtje) en mocht toen wel naar huis maar moest vanavond terugkomen om nog eens bloeddruk en harttonen te laten meten. Vanmorgen was alles al te hoog, maar vanavond was het onverantwoord hoog en vond de dienstdoende gyn (jouw gyn Astrid!) dat ik lekker moest blijven overnachten.

Ben vanavond fijn vol (andere) bloeddrukverlagende pillen gepompt en morgenochtend gaan we nog eens aan de monitor en hopelijk mag ik dan toch terug naar huis. Ik zou het graag nog een paar dagen willen rekken. Ten eerste om mijn bevalling bij mijn eigen gynaecoloog te kunnen doen (die is dinsdag weer terug) maar ook om de 37 weken te halen. Ik weet wel dat het geen kwaad kan als ons prins/esje nu geboren zou worden, maar toch. Hoe langer inside, hoe beter.

De éénpersoonskamers waren allemaal vol, dus ik lig nu bij een Mongools madammeke op de kamer dat niks anders spreekt dan Mongools en ik spreek die taal nou ook niet echt vloeiend zeg maar, dus het is hier lachen geblazen, dat begrijpt u. En dan is ook de tv nog kapot. Dus ik heb fijn veel aanspraak. Gezellig.

En nu ga ik mijn slaappilletje eten en een slaapje doen. Vannacht heb ik bijna niks geslapen en ben een beetje moooooooe.

Ik hoop dat die Mongool niet snurkt.

Truste!

21 opmerkingen:

  1. o jeetje toch meis. Toch wel ff beetje schrikken denk ik?
    Ik duim voor je dat je je veel beter voelt en dat je naar huis mag en de boel nog ff kan rekken.
    Lukt dat niet, dan hoop ik dat het een mooie bevalling zal zijn en jullie prulleke het hartstikke goed zal doen!
    Sterkte!! En denk er aan, chillen en shinen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och jee! Beetje opgenomen liggen is niet tof! Hopelijk blijft het kindje nog even zitten. En anders: dan wens ik je een hele goeie bevalling toe. Weinig toestanden, snel, en een prachtig baby'tje! (Eindelijk zien hoe hij/zij eruit ziet. Spannend!)

    En tja, ik kan je ook niet echt helpen aan een cursus Mongools. Handen- en voetenwerk dan maar?

    Sterkte in ieder geval!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou ja, wat een eerste vreemdgaan ervaring! Heel veel sterkte in het ziekenhuis, ik hoop met je mee dat beeb nog even blijft zitten en de 37 weken haalt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker geslapen vannacht? Geen gesnurk? Had je wel je moordoppen bij je?;) Ik duim me suf voor de 37 weken, nog een paar dagen!!

    Kop op en liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach lieve meid, wat een ellende!

    Ik snap je erg goed hoor, ik zou ook het liefst bij mijn eigen gyn bevallen, en het liefst pas vanaf 37 weken... Hopelijk ben je ondertussen thuis en lig je op een ligbed in de tuin. Laat je goed verwennen en verzorg jou en de baby goed, en als je al aan het bevallen zou zijn: laat je dan ook maar goed verwennen en verzorg jou en de baby goed! Ik duim voor je! Weet dat ze in het ziekenhuis momenteel bezig zijn om voor jou en de baby het allerbeste te doen!

    Dikke aanmoedigende kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oei opeens in het ziekenhuis!
    Hou je taai lieffie en heel veel sterkte!
    Ik denk aan je/jullie hoor.
    Komp allemaal goed!

    Kuskus!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pfoe, spannend zeg. Vreemdgaan heb ik ook nog nooit gedaan, moet ik zeggen.
    Doe rustig aan, ik hoop dat het beebje nog even blijft zitten, en anders, een superbevalling gewenst met als eindresultaat een heel mooi kindje! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeetje dat was weer schrikken.. gelukkig word je goed in de gaten gehouden! Maarre dit gaat dus echt een mei baby worden, dat kannie anders ;)Spannend hoor. Gelukkig heb je wel internet, kan je ons mooi op de hoogte houden, haha

    Liefs Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goh... Klik ik ff door naar jouw blog (via Repel), krijg ik een mailtje met jouw reactie op mijn blog. Toeval?

    Ik hoop voor je dat je inmiddels weer thuis bent en dat de kleine beeb het daar binnen nog even weet vol te houden zonder dat er bij jou allerlei narigheid ontstaat. Succes met heel rustig aan doen in ieder geval. En met wat er allemaal komen gaat ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oei oei wat spannend zeg! en? een beetje kunnen slapen? doe maar rustig aan en luister maar goed naar je lichaam. SUCCES!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Elke keer als ik je site check denk ik, nu staat er een babyfoto op... helaas vanmorgen nog niet ben erg benieuwd hoe het met jullie gaat....

    Liefs Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hej vreemdganger, Heb jij zulke boeiende gesprekken met je kamergenote dat je ons vergeet? Zoals Joeltje al zei, je had dagelijkse meldplicht. ;o)
    Maar je mongools is met sprongen vooruit gegaan?
    Wel ABN praten tegen je beebje he (zowel in als uit de buik). Kan je niet vroeg genoeg mee beginnen. liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heej, zeg! Ben je ontvoerd richting Mongolië? Verkeer je inmiddels in babygezelschap? Je hebt hier een meldplicht hoor!

    *wacht heel rustig en geduldig verder af*

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is dinsdag, je gyn is terug en de 37 weken zijn gehaald. Heb je je baby al in handen? *thumb up*

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ha Edje, hoe is het inmiddels met je. Al trotse mama???? Hoop dat alles goed gaat. Groetjes Esje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hmmm, volgens mij is er wat gaande! Je blogfeed is al lang niet geupdate ;o))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hmmm, of toch niet??? Zoooohhoooo spannend!!
    Ik kan me zo voorstellen dat jij met een grijns achter de laptop/pc zit af en toe.
    En wij maar gissen en raden. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hee Edje,

    Er moet wel een beebje zijn ondertussen! Of je hebt geen internetverbinding;) Ik hoop snel op goed nieuws.

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja Edje, ik denk ook steeds aan je. Hoop echt dat alles goed is, met jou, de beeb in de buik of eventueel de beeb uit de buik. Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hé meid,

    Ik ben hier ook aan het gissen hoor... Ik hoop echt van ganser harte dat alles goed is en je gewoon geen tijd hebt om te bloggen/reageren! Verzorg je goed!

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jij hebt gewoon al een kakelverse lekkere baby hè? En jij laat ons gewoon in het ongewisse hè? Jij bent gewoon stiekem al lekker bevallen hè?

    Ik hoop 't. Want nu is hij/zij netjes bij 37 weken geboren? Toch?
    Please. Maak. Me. Gek!

    Zet 'm op, ik denk aan je!!

    BeantwoordenVerwijderen