vrijdag 31 oktober 2014

Happy Halloween!

Nog 1 blogje over Halloween, en dan stop ik. Promise.

Vandaag laat ik u mijn Halloween-baksel zien dat ik vorige week voor het schoolfeest maakte.
De ouders maakten allemaal iets lekkers en dat werd dan tijdens het feest verkocht, om de schoolkas wat te spekken.

Ik maakte scary fingers. Of dat was toch de bedoeling. Ze kwamen een bietje dikskes uit de oven, maar dan heb je wel meer om van te smikkelen, toch? Voor de rest vind ik ze helemaal geslaagd, met die nagel en dat bloed. Niet bedacht door mijzelf trouwens hoor, heel Pinterest staat er vol mee!


Geweldig trouwens, als je in de krochten van je kast een bord vindt dat helemaal toepasselijk is!

En omdat ik probeer om wat minder suiker te gebruiken tegenwoordig (maar daar faal ik grandioos in. Eens een zoetekauw altijd een zoetekauw volgens mij. Ik ben gewoon gedoemd) heb ik voor het eerst koekjes met Stevia ipv suiker gebakken! Hieronder het recept. Kunt u ook eens ongegeneerd zoveel schransen als u maar wilt!

Ingrediƫnten
  • 40 gram Stevia
  • 3 eetlepels karnemelk
  • 2 eetlepels zonnebloemolie
  • 280 gram bloem
  • 100 gram boter (kamertemperatuur)
Bereiding

Verwarm de oven voor op 200 °C.

Los de Stevia op in de karnemelk. Giet de karnemelk en de olie bij de bloem. Kneed het mengsel samen met de boter tot een mooi deeg. Draai balletjes van het deeg en druk deze in de vorm van een koekje.

Bak de koekjes in circa 20 minuten goudbruin.

Smakelijk!
Heeft u nou zelf ook een geweldig suikervrij recept voor koekjes, taart, cake en allerlei ander lekkers, hou u dan vooral niet in in de comments!

6 opmerkingen:

  1. Helemaal geslaagd! Misschien kleine tip: ik hou niet echt van de smaak van stevia, maar ik ben wel heel content van agave siroop

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ama die zijn creepy, euhm suikervrij wat is da? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. geweldig! Ik deed gisteren iets gelijkaardigs met een hartig hapje. Misschien post ik daar ook nog een berichtje over.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. klauwen he ;)
    en schranzen zoveel je wil, slechts 280g boter :p
    ze zien er geweldig leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Have fun:
    http://www.blijzondersuiker.nl/blog/category/recepten-2/baksels/

    Lars en ik hebben een tijd suikervrij geleefd. Eigenlijk spijt dat ik dat heb losgelaten.

    BeantwoordenVerwijderen