zondag 17 november 2013

Ik Recykleer 1 - XXL 't-shirt wordt cirkelsjaal

We beginnen deze Recykleer-14-daagse makkelijk met een sjaal. Ik ben deze herfst/winter trouwens toch helemaal into de sjaals, dus er zullen er nog een paar komen tijdens deze Recykleer.
 
Deze oranje sjaal staat Lola zò ontzettend schattig, dat er wat meer sjaalwerk in haar kast moest komen te hangen.
 
Het hele grote rode 't-shirt kocht ik in de Kringloopwinkel (voor €1) en sneed het net onder de oksels af. Eén naad knipte ik open en de lange zijdes lockte ik aan elkaar, alles keren en dan de korte zijdes weer aan elkaar stikken of locken. Het laatste stukje doe je onzichtbaar met de hand, of zoals ik, iets minder onzichtbaar maar wel sneller, met de machine. Je krijgt zo dus wel 2 naden, terwijl je er met een lap stof maar 1 hebt, maar als je de sjaal 2x om je nek wikkelt komen beide naden toch aan de achterkant, dus geen kat die dat ziet.
 
 


Et voilà, weer een hip accessoire erbij!




En hij is ook groot genoeg voor moeders, dus we gaan deze sjaal fijn delen.
Zò'n snel project en zoveel voldoening!




Het plooirokje maakte ik een jaar geleden al maar was toen wat aan de grote kant. Nu zit het als gegoten. En laat de Schotse ruit nu net helemaal aan een revival bezig te zijn dit seizoen; komt dat even goed uit!


Edit 18/11: En zo ziet het eruit op een live model!

10 opmerkingen:

  1. Meer moet dat niet zijn. En in combinatie met dat schattige plooirokje, perfect.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. goed gedaan.... hoeveel stof voorzie je eigenlijk (breedte x lengte??)
    ik ga dat ook eens proberen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen idee....zo lang en zo breed als het shirt was ;-)
      Zal het thuis eens opmeten als het mupke haar sjaal uitdoet vanavond!

      Die oranje die ik eerder van stof gemaakt had, was 50cm breed (en die stik je dubbel, dus het eindresultaat is 25 cm breed) en ik had eerst de volledige stofbreedte (1.40cm) als lengte genomen, maar dat was te lang voor Lola. Heb er naderhand nog een centimeter of 20 vanaf geknipt.

      Verwijderen
    2. Helemaal vergeten te meten voor je, maar hij is 40x120 cm.
      De lengte is ok maar hij zou wel wat breder mogen zijn. Maar het 't shirt was nou eenmaal niet groter, dus we moeten het ermee doen!
      Zal ook nog even reageren bij jou op je blog, dan zie je het zeker!

      Verwijderen
  3. Tof gedaan!
    Staat hier ook op de planning ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. super leuk gedaan. en zo mooi op dat paspopje. Waar haal je zo'n paspopje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze heb ik overgekocht van Naoli (van Soft Cactus), maar ik heb nog een andere en die komt vh Stoffenspektafel.

      Verwijderen
  5. Super! Tijd om de T-shirtkast eens van naderbij te bekijken...

    BeantwoordenVerwijderen