maandag 11 november 2013

UFO November

Ergens in het voorjaar liep ik voorbij de Kringloopwinkel in de stad en laat het nou net die dag retrodag zijn! Wist ik helemaal niet (ik wist zelfs niet dat zij een retrodag hàdden!) maar ik ben natuurlijk even naar binnen gegaan. I love me some retro!
 
Ik scoorde er onder andere deze lap stof voor €2 geloof ik. Volgens mij zijn het diolen. Een bomma-stofke in ieder geval. Ik twijfelde heel even of ik de print wel leuk genoeg vond, maar voor €2 kon ik het toch niet laten liggen zeker!
 
 
In juli begon ik met herfst/winternaaien want toen was de kast van the little lady vol genoeg voor de zomer en dit was het eerste herfstkledingstuk dat ik maakte. Volledig gevoerd en al, klaar voor de kou.
 
Ik maakte het helemaal af, op de rits en zoom na. En toen bleef het 4 maanden onaangeroerd liggen. Hoog tijd voor die rits en zoom dus.
 
 
Het oplettende oog ziet dat ik een nieuwe vriendin heb! Deze paspop heb ik overgenomen van Naomi. Ze is iets kleiner en smaller dan mijn eerste paspop, die nog net iets te groot/breed is waardoor ik sommige jurkjes niet over de schoudertjes krijg. Deze is perfect.
 

Het gekreukte vestje met de vlek op denkt u maar even schoon en gestreken. Lola trok het net uit. Al een geluk dat het er nog zo bruikbaar uitziet!
 
 
En wat vindt u nou echt van dit jurkje? Serieus. Ik twijfel namelijk nog steeds.....
 
 
 

11 opmerkingen:

  1. toen ik de stof zag was ik geen fan, maar het kleedje vind ik wel geslaagd

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig hoe ik eerst niets speciaals zag in dit stofje en nu zie ik zo een prachtig kleedje! Zeer geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee, zeker niet twijfelen! De stof en het modelletje zijn prachtig en maken het jurkje superschattig! Persoonlijk zou ik het stiksel aan de paspel wit gedaan hebben in plaats van rood, maar dat is waarschijnlijk muggeziften.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Speciaal jurkje, maar wel mooi. En ongetwijfeld nog mooier wanneer Lola er mee rond loopt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, heel mooi, en die stof helemaal tof zeg...
    Dus niet twijfelen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben ook niet helemaal mee met het stofje... Maar met die cardigan erover en leuke (rode?!) bottinekes vind ik het dan weer wel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jaja rode laarsjes had ze erbij aan! En ook precies de goede kleur groene maillot, dus het totaalplaatje was wel schattig ;-)

      Verwijderen
  7. Leuk vrolijk en met een hoek af ... Heel geslaagd ... Niemand gaat ditzelfde jurkje hebben ... Ben nogal fan van zo een stofjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vond het stofje al geweldig toen je het mee nam naar de Noordse stiksels. Ik blijf fan.

    BeantwoordenVerwijderen