maandag 25 november 2013

Ik Recykleer 3 - Van grote rok naar kleine rok + jurk

Lezers van het eerste uur (of in ieder geval van vorig jaar) herinneren zich misschien nog dat ik vorig jaar tijdens de Recykleerweken een grote plooirok gerecykleerd heb tot klein plooirokje.
 
Dit:
 
 
Werd toen dit:
 
 
Ik was helemaal gek van dat rokje (maar helaas past het nu niet meer...) want wat stond Lola er übercute mee. Al zeg ik het zelf. (en kijk eens hoe kààl ze een jaar geleden nog was!!!)
 
Toen ik dit jaar in mijn kasten op zoek ging naar de bewaarde te-recycleren-kleding, kwam ik de overschot tegen.
 



Niet meer dan een brede strook, maar oh wat koesterde ik dat retro lapje. Wat voor leuks ging daar nog uit kunnen? Een jurk misschien??? Na wat pas- en meetwerk moest dat net kunnen.
 
 
 

Ik heb het helemaal gevoerd met een staal van een dun gordijntje dat ik ooit van mijn zus kreeg toen zij nog in een meubelzaak werkte.

 
 
(Jahaaa Lola heeft ze ook in het oranje!!! Nog maar even niet aan naar school deze keer ;-))
 




Ik kon nog net een stukje bruin van onderaan recupereren voor de tailleband, om het geheel wat te breken. Maar toen was echt zo goed als alle stof op. Nog een paar kleine stukjes zijn er over en daar ga ik ook nog wat van maken deze week. To be continued.






17 opmerkingen:

  1. Wat een mooie jurk! En het rokje van vorig jaar is ook een schatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super knap. 2 stuks uit een rok. Daarvoor moet je toch wel goed voor kunnen puzzelen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig !
    Ze is klaar voor de winterfeesten, het staat haar héél mooi!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat een mooi kleedje!! Lola staat er ontzettend goed mee! Haar haartjes zijn inderdaad intussen een hele pak gegroeid! Leuk om nu eens te zien wie onlangs die mooie tekening voor mij gemaakt heeft :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat noemen ze nu eens goed gerecycleerd!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk gedaan! Wat je allemaal niet kan doen met een 'oud' kledingstuk. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig, wauw! Eén van mijn favorieten tot nu toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waaaaw zeg, dat is nu eens echt een prachtjurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ow, wat knap gedaan zeg!!!!super mooi is het geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk recykleerprokect, ik vind het supergoe gelukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow, dat is nog eens recycleren, heel knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een knap werk!! Ik loop steeds te bedenken wat ik kan recylceren maar ven er niet zo goed in geloof ik! Tnx voor de inspiratie

    BeantwoordenVerwijderen