zaterdag 2 november 2013

Verstelwerkjes november

Hoewel ik redelijk katholiek opgevoed ben, doe ik niet aan Allerheiligen, Allerzielen en andersoortige godsdienstige dagen (behalve Kerstmis en Pasen natuurlijk) en ga ik ook nooit (meer) naar de kerk. Ik herdenk heus wel een aantal dierbaren die er niet meer zijn, maar dat doe ik elke dag en ik ga dus niet speciaal naar het kerkhof op 2 november om de overledenen te bezoeken.

Maar wat ik vandaag met Allerzielen wel gedaan heb, is een aantal halfdode kledingstukken bezocht. 8 om precies te zijn. Sommigen waren, ongelogen, maar een halve minuut werk om ze te herstellen, maar ze lagen er wel al maanden....

Ik was van plan om 1 verstelwerkje op te knappen, want dat is tenslotte mijn opdracht. Maar toen ik na 1,5 minuut het eerste gat al had dichtgenaaid, dacht ik hmmm, misschien nog eentje doen dan? 2 minuten later was het volgende gat gedicht. En zo volgden nog 6 andere versteldingskes.

 
Inderdaad, dit zijn er maar 7. Het 8e heb ik aan.

Ik heb:
Eén of meerdere gaten gedicht in een wit vestje, een zwart vestje en een roze vestje. Respectievelijk van mij, van mij en van Lola.
Een losgekomen naad in een schots rokje hersteld.
Een bh kleiner gemaakt (de omtrek gelukkig, niet de cup).
De kraag van een jurkje vastgezet die alsmaar omhoog floepte.
Een sjaal kleiner gemaakt (yep, deze. Hij was bij nader inzien een stukske te lang).
En een gat in een jurkje gedicht.

En dat allemaal in 54 minuten. Ik heb geklokt. Hoe meer verstelwerkjes ik doe, hoe minder ik snap waarom ik dat toch allemaal zo lang laat liggen....

Maar ik zie nog steeds de bodem van mijn verstelmand niet, dus we gaan nog even door!

8 opmerkingen:

  1. Ja, die heb ik hier ook weer liggen op mijn naaistoel nota-bene,
    dat ik er maar even voor ga zitten, misschien morgen hihi

    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bah, ik haat verstellingen, die blijven hier op een hoopje liggen, om ze vervolgens in de vuilbak te zwieren :p. Of in een zeldzaam geval naar een versteller te brengen, maar zelf begin ik er eigenlijk nooit aan :p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo ging dat bij mij ook altijd! Maar het is eigenlijk zo snel gedaan (en de berg werd zo groot) dat ik mezelf nu verplicht om minimaal 1 verstelwerkje per maand te doen!

      Verwijderen
  3. haha, dat zijn de typische werkskes die hier ook altijd liggen te verstoffen...
    Goed gewerkt !
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heb hier ook een kussen versteld en een broek omgezoomd, 10 minuutjes werk, maar dat lag al eeuwen in de kast :)
    goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dapper doorgezet! Ik laat het meestal liggen tot het niet meer past..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo herkenbaar... Maar als ik lees hoeveel jij op zo'n korte tijd gedaan hebt, zal ik er ook maar eens aan beginnen...

    BeantwoordenVerwijderen